نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 13:27

هوای فهرج در وضعیت خطرناک و ناسالم قرار گرفت

طوفان شن و ورود ریزگردها به استان کرمان برخی شهرهای این استان را در وضعیت خطرناک قرار داد.

به گزارش خبرگزاری از فهرج، حسین سعیدنیا فرماندار فهرج امروز اظهار کرد: طبق اعلام دستگاه پایش کیفی هوای محیط زیست، شاخص کیفی هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم قرار دارد.

 سعیدنیا با اشاره به وقوع تندباد شدید شب قبل در فهرج گفت: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، این وضعیت به‌طور متناوب تا شنبه ادامه دارد.

وی تصریح کرد:  تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان باز است و عبور و مرور در جریان است.

فرماندار فهرج به گروه‌های در معرض خطر از جمله بیماران تنفسی و سالمندان و کودکان توصیه کرد در خانه بمانند و از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران فهرج همچنین به شهروندان توصیه کرد، از حضور و فعالیت غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز و ترددهای غیرضروری جاده‌ای و شهری به‌طور جد تامطلوب شدن هوا خودداری کنند.

هوای شهرستان‌های انار و راور در وضعیت خطرناک

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص کیفی هوای شهرستان‌های انار ۵۰۰ و راور ۵۳۲ است و در وضع خطرناک قرار دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص کیفی هوا در شهرهای انار و راور در وضعیت خطرناک قرار دارد و براساس اعلام هواشناسی تا  یکشنبه هفته آینده این وضعیت به‌صورت متناوب ادامه خواهد داشت، مردم از حضور و فعالیت غیرضروری، فعالیت ورزشی در فضای باز و از ترددهای غیرضروری جاده‌ای و شهری خودداری کنند.

نیک‌طبع گفت: ضروری است پلیس راهور هشدارهای لازم را به وسایل نقلیه که قصد تردد در جاده‌های بین شهری دارند، اعلام کند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536869

مهمترین اخبار ایران و جهان: