نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 17:33

اوکراین پس از شکست ضدحمله، حملات جدید دیگری انجام نمی‌دهد

مقام سابق پنتاگون امروز در مصاحبه‌ای با اذعان به «رفتار درست روسیه با اسیران جنگی»، تأکید کرد: اوکراین پس از شکست ضدحمله، حملات جدید دیگری انجام نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «داگلاس مک گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز جمعه تصریح کرد که ارتش اوکراین پس از شکست ضدحمله خود نمی‌ خواهد حملات جدید دیگری را انجام دهد.

مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این ارتباط در مصاحبه با Judging Freedom در یوتیوب ادامه داد: اکنون تعداد زیادی از اوکراینی‌ ها مجبور شده‌ اند به نبرد بروند. آنها دیدند که چگونه هموطنان خود در حملات بی‌ معنا جان خود را از دست داده اند درحالیکه سعی داشتند از خطوط نظامی روسیه عبور کنند.

«داگلاس مک گرگور» ادامه داد: اکنون آنها (اوکراینی‌ ها) از ادامه دادن مبارزه (در میدان نبرد) امتناع می کنند.

وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد که به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته شده است که اوکراینی های ناامید روز به روز شروع به تسلیم شدن می کنند.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در ادامه افزود: به لطف این واقعیت که روسیه با اسیران جنگی به درستی رفتار می کند، آنها می دانند که این کار تنها شانس آنها برای زنده ماندن است. در همان زمان، رژیم کی یف از نیروهای مسلح اوکراین به عنوان خوراک توپ برای کمک به ناتو در دستیابی به منافع خود در منطقه استفاده کرده است.

مشاور سابق پنتاگون تأکید کرد که سیاست های زلنسکی هرگز در خدمت منافع مردم عادی اوکراین نبوده است.

این در حالیست که نظامی سابق پنتاگون پیشتر هم در سخنانی گفته بود که پس از شکست کی یف در نبرد با روسیه، آمریکا در اولین گام رئیس جمهور اوکراین و تیم وی را رها خواهد کرد و سعی می کند تا تمام جنایاتی را که در این کشور رخ داده را به دست فراموشی بسپارد.

مک گرگور همچنین تاکید کرد که اوکراین نمی‌تواند پیروز نبرد با روسیه شود.

مک گرگور با یادآوری خاطرات جنگ ویتنام گفته بود: ما بقیه تجهیزات را که به نظر بی فایده بود، در دریای چین جنوبی انداختیم، با کشتی از آنجا دور شدیم و هیچکس دیگری آن جنگ را به خاطر ندارد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425725

مهمترین اخبار ایران و جهان: