نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:06

عزاداری دختران خمینی‌شهری در همایش دختران زینبی

همزمان با حرکت کاروان اسرای کربلا، اجتماع بزرگ دختران زینبی با موضوع جان فدای قرآنیم با حضور گسترده دختران ۱۲ تا ۱۸ سال در سالن اجتماعات امام سجاد(ع)، آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حضور زنان خمینی‌شهری در مراسم عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و خاندان اهل‌بیت(ع) به ویژه در ماه‌های محرم و صفر بسیار گسترده و چشمگیر است. زنان این شهرستان در برگزاری آداب و رسوم ماه محرم قدمتی طولانی دارند. زنان همه با هم هماهنگ هستند و به صورت گروهی به برگزاری مراسم‌ می‌پردازند. زنان این شهرستان با برپایی مجالس در اماکن متبرکه و امامزادگان، مساجد و منازل در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و خاندان آن حضرت عزاداری می‌کنند.

یکی از این مراسم که مدت ۱۵ سال است با حضور دختران خمینی‌شهری برگزار می‌شود همایش بزرگ دختران زینبی با حضور دختران ۱۲ تا ۱۸ سال است.

این مراسم همزمان با حرکت کاروان اسرای کربلا در قالب همایش و اجتماع بزرگ دختران زینبی با موضوع جان فدای قرآنیم  با حضور گسترده دختران ۱۲ تا ۱۸ سال در سالن اجتماعات امام سجاد(ع)، آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع)  خمینی‌شهر برگزار شد. 

در این اجتماع باشکوه که دختران در محکومیت اهانت به قرآن در کشور سوئد قرآن در دست داشتند، حجت الاسلام مجید خانی برای دختران دهه هشتادی ودهه نودی پیرامون سبک زندگی،حیا، عفاف و حجاب، شجاعت و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها سخنرانی کرد.

در این برنامه همچنین حاج مهدی مهدور، از مداحان مرثیه‌سرایی کرد و دختران حاضر در این اجتماع سرود«خواهر من مدافع حرم باش» را هم‌خوانی کردند.

دمام زنی و اجرای رزمایش جان فدای قرآنیم از دیگر برنامه‌های اجتماع دختران زینبی در شهرستان خمینی‌شهر بود.

خانم رستمی یکی از فعالان مذهبی در خمینی‌شهر به خبرنگار فارس اظهارداشت: در ایام محرم و صفر با حضور زنان و دختران مراسم مختلف در حسینیه‌ها، مساجد و اماکن متبرکه شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم زنان و دختران خمینی‌شهری با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، مرثیه‌سرایی و نذری در شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش عزاداری و سوگواری می‌کنند.

حضور پرشور و گسترده زنان و دختران خمینی‌شهری با چادر در مراسم مختلف نشان از دلدادگی، پیروی و الگوگیری آنان از بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب(س) است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421269

مهمترین اخبار ایران و جهان: