نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:26

۲۹ هزار نفر در آذربایجان غربی خون اهدا کردند/وضعیت مطلوب بانک خون

 ارومیه - مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ هزار نفر خون اهدا کرده‌اند و هم اکنون شرایط مطلوب در تأمین فرآورده‌های خونی در استان پایدار است.

مجتبی قهرمان رضائیه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جوانان در فرهنگ‌سازی اهدای خون خوب پیش رفته‌اند تا جایی که در سال جاری بیش از سه هزار نفر از اهداکنندگان خون جوانان زیر ۲۵ سال هستند، افزود: میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیر استان موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۸۷۰ نفر از اهداکنندگان خون از اول سال نیز بانوان هستند که شامل کمتر از پنج درصد مجموع اهداکنندگان می‌شوند، افزود: باتوجه‌به پایین‌بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب‌دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم خیر و نوع‌دوست این استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون برای کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند.

قهرمان رضائیه با اشاره به اینکه با افتتاح مرکز انتقال خون بوکان، تعداد مراکز مربوط به این نهاد در استان به هفت مورد افزایش یافت، افزود: مرکز انتقال خون شهرستان بوکان در قالب پایگاه ثابت خون‌گیری در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محوطه بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان احداث شده و دارای ۹ تخت خون‌گیری آقایان و بانوان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421769

مهمترین اخبار ایران و جهان: