نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 13:38

درختکاری عبادت است/ فرهنگ بالای مردم شاهرود در حفظ منابع طبیعی

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه حفظ و گسترش منابع طبیعی و درختکاری نوعی عبادت است، گفت: مردم این شهرستان نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی دغدغه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر سه شنبه در مراسم جشن درختکاری و کاشت نهال با حضور رؤسای دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه در دین و انقلاب دینی بسیاری از واژه‌ها باز تعریف شده است، ابراز داشت: روز درختکاری نیز از جمله واژه‌های که نگاه ما را نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی نو می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه در دین مبین اسلام دستوراتی نسبت به داشتن زیست سالم ارائه شده است، افزود: پیامبر اکرم (ص) به اندازه فهم مردم آن روزگار فرمودند هر فردی درخت تازه را بشکند همانند آنکه بال ملائک را شکسته است و اگر کسی درخت بکارد تا مادامی که فردی یا پرنده‌ای از آن استفاده کند برای او حسنه نوشته می‌شود.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه نگاه ما به منابع طبیعی دنیایی نیست، ابراز داشت: می‌بایست به گونه‌ای رفتار کنیم تا این نگاه بتواند ما را به دنیای دیگر نیز پیوند دهد نظیر همین توصیه‌ها و تاکیداتی که در اسلام وجود دارد امروز نیز می‌بایست همه افراد نسبت به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دغدغه مند باشند.

امینی ضمن بیان اینکه تخریب منابع طبیعی تضییع حق نبات است، ابراز داشت: متأسفانه دنیا هنوز به این سمت که بتواند عرصه‌ها را کاملاً حفظ کند و حق نبات و جانواران در حیات را مغتنم بشمارد نرفته است.

وی حفظ و گسترش منابع طبیعی و درختکاری را نوعی عبادت دانست و ضمن قدردانی از فرهنگ بالای مردم شهرستان شاهرود در راستای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، افزود: توجه و دغدغه ما باید به این سو حرکت کند که برای حفظ عرصه‌های طبیعی تلاش کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی اقدامات خوبی صورت گرفته که اگر فراگیرتر شود می‌توانیم آینده خوبی را بسازیم و از آینده اخروی خوبی نیز برخوردار شویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079025

مهمترین اخبار ایران و جهان: