نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 10:49

مراسم دومین شب قدر در گناوه برگزار شد

گناوه- همزمان با دومین شب از لیالی پرفیض قدر و در شب شهادت مظلومانه نخستین امام شیعیان، حضرت علی (ع) مردم در نقاط مختلف شهرستان گناوه با برگزاری مراسم این شب دست به دعا و استغاثه برداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مساجد و مراکز مذهبی شهرستان گناوه در شب‌های ماه مبارک رمضان به ویژه در لیالی قدر میزبان تعداد زیادی از شب زنده‌داران و مؤمنان و خداجویانی است که این شب‌های پر خیر و برکت را با نماز و دعا و راز و نیاز با پروردگار خود سحر می‌کنند.

مؤمنان و خداجویان با حضور در آئین و برنامه‌های ویژه این ماه که از سوی متولیان امور فرهنگی و هیأت‌های مذهبی تدارک دیده شده از فیوضات این ماه عظیم الهی بهره می‌برند.

همزمان با دومین شب از لیالی با فضیلت قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آئین‌های ویژه این شب در نقاط مختلف شهرستان گناوه همزمان با سراسر کشور برگزار شد و مؤمنان دریادل با حضور در اماکن پیش بینی شده به راز و نیاز با معبود خود پرداختند و در سوگ مولای خود عزاداری کردند.

مراسم دومین شب قدر در گناوه برگزار شد

برگزاری مراسم معنوی دومین شب از شب‌های قدر در شهرستان گناوه در مساجد و حسینیه‌ها و، تکایا و مکان‌های مذهبی با حضور پرشور مردم مؤمن و متدین شهرستان برگزار شد.

همزمان با دومین شب از لیالی قدر و در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع)، آئین‌های ویژه این شب در مصلی جمعه گناوه با حضور مؤمنان و خداجویان برگزار شد.

همچنین یادمان شهدای گمنام گناوه میزبان خداجویان و مومنانی بود که این شب گرانقدر را در جوار شهدا در این یادمان مقدس به دعا و استغاثه پرداختند.

در جوار آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان نیز آئین احیا و برنامه‌های ویژه برگزار شد و مؤمنان و شب زنده داران با حضور در این آئین به راز و نیاز با خدا پرداختند.

در این آئین معنوی‌های معنوی قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم قرآن به سر برگزار شد و مؤمنان شرکت کننده در این آئین‌ها با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان، از درگاه احدیت خواستار شدند.

مراسم دومین شب قدر در گناوه برگزار شد

شب زنده داران و مؤمنان حاضر در آئین‌های احیا دومین شب قدر در غم و سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

بسیاری از مردم و خانواده‌ها نیز از خانه‌های خود و با برپایی مجالس دعا و عزاداری خانگی مراسم این شب را برگزار کردند.

مراسم دومین شب قدر در گناوه برگزار شد

شب قدر شب یکی از شب‌های مهم و تعیین کننده در سرنوشت هر انسانی و بهترین فرصت برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان است و در قرآن کریم و روایات ائمه (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و خداوند سوره‌ای نیز به نام سوره قدر نازل فرموده است.

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند.

فضیلت هیچیک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست، ارزش عبادت در این شب‌ها از هزار ماه بیشتر ذکر شده است و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142525

مهمترین اخبار ایران و جهان: