نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:35

رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان برگزار می‌شود

سمنان- رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان اجرا می‌شود، گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مهمترین هدف این رزمایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه رزمایش جهادی دامپزشکی در ۲۱ استان کشور از جمله سمنان نیز برگزار می‌شود، ابراز داشت: هدف از برگزاری این رزمایش دو روزه اطلاع رسانی روستاییان و مناطق محروم از مسائل دام و پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در این رزمایش می‌کوشیم تا به دامداران مناطق محروم و دورافتاده استان‌های کشور کمک شود، افزود: نبودن اعتبارات لازم، نداشتن تمکن مالی و پایین بودن سطح آگاهی برخی از مناطق محروم باعث شد تا با راه اندازی این رزمایش بتوانیم به مردم ساکن مناطق کم برخوردار خدمات لازم را ارائه دهیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه انجام واکسیناسیون، معاینه، درمان دام‌ها و سم‌پاشی دامداری نیز طی این رزمایش دو روزه در دستور کار است، ابراز داشت: آموزش ترویج به دامداران و همچنین ویزیت رایگان نیز در کنار این رزمایش اجرا می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه پاکسازی کامل شش بیماری آبله، طاعون نشخوار کنندگان، تب برفکی، هاری، شاربن و لمپی اسکین تا دو سال آینده هدف گذاری شده است، تصریح کرد: طبق برآوردها می‌توان در قالب برگزاری همین رزمایش‌ها ضمن زمینه‌سازی برکات و خیرات فراوان برای دامداران پیشرفت کشور را رقم زد.

وی با بیان اینکه طی هشت ماه سال جاری میزان واکسیناسیون دام‌ها در کشور ۳۸ درصد رشد داشت، افزود: این اقدام کاهش وابستگی به واردات داروهای اولیه تولید واکسن و استفاده از ظرفیت‌های تولید برای دیگر بخش‌های مورد نظر را به همراه خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912926

مهمترین اخبار ایران و جهان: