نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 19:18

گام‌های خزنده امارات در قاره سیاه

امارات در صدر فهرست بیشترین سرمایه گذاری در قاره آفریقا طی ۱۰ سال گذشته قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الخلیج آنلاین در گزارشی آورده است: در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، امارات در صدر فهرست بیشترین سرمایه گذاری در قاره آفریقا طی ۱۰ سال گذشته قرار دارد. عربستان و قطر نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بیشترین سرمایه گذاری در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در آفریقا قرار دارند.

الخلیج آنلاین گزارش داد: امارات از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۲۲، بیش از ۵۹ میلیارد دلار در آفریقا سرمایه گذاری کرد و عربستان نیز در این مدت بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. قطر با حدود ۷ میلیارد دلار، کویت با ۵ میلیارد دلار و بحرین با حدود ۴ میلیارد دلار در رتبه های بعدی بیشترین سرمایه گذاری در آفریقا قرار گرفتند. امارات یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در آفریقا است و تجارت میان امارات و آفریقا به طور پیوسته افزایش یافته است.

این رسانه آورده است: آفریقا شریک مهم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و این کشورهای در حوزه های هواپیمایی، ساخت و ساز و صندوق های سرمایه گذاری در آفریقا سرمایه گذاری می کنند. روابط میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با کشورهای آفریقایی طی سالیان اخیر، ابعاد اقتصادی مهمی پیدا کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432726

مهمترین اخبار ایران و جهان: