نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:24

آموزش راهکارهای مقابله با خشکیدگی خوشه خرما به کشاورزان دشتستان

بوشهر- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از آموزش راهکارهای مقابله با خشکیدگی خوشه خرما به کشاورزان دشتستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه آموزشی خشکیدگی خوشه خرما در شهرستان دشتستان خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه در مرکز آب‌پخش شهرستان دشتستان با حضور کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

وی گفت: عواملی چون تغییرات اقلیمی، تناسب بین تعداد خوشه و تعداد برگ‌های درخت، استفاده از شاخه‌های خشک در کف باغ به عنوان مالچ و جلوگیری از تبخیر آب، شخم سطحی کف باغ با دیسک برای از بین رفتن لوله مویین خاک، تغدیه اصولی بعد از برداشت میوه، تغدیه تکمیلی با کودها و ریز مغذی در رزمان سمپاشی علیه کنه تارعنکبوتی و استفاده از پنگ پوش می‌تواند تأثیرگذار باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: این شهرستان دارای ۲۷ هزار هکتار نخیلات است که کارشناسان مراکز و مدیریت به صورت مستمر بازدیدهای میدانی خود را از نخیلات انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان گزارشات روزانه را نسبت به بازدیدهای خود تهیه و در صورت بروز هرگونه مورد هماهنگی‌های لازم با مدیریت حفظ نباتات سازمان صورت می‌پذیرد.

رحیمی اظهار داشت: همچنین از دامداری‌های متقاضی اخذ انشعاب برق در بخش شبانکاره بازدید به عمل آمد که امسال تاکنون ۱۷ اماکن دامی شامل انشعاب برق شدند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان افزود: واحدهای دامداری متقاضی انشعاب برق باید با رعایت نکات و پس از دارا بودن شرایط لازم به واحد امور دام شهرستان جهت بازدید و تأیید مراجعه نمایند.

رحیمی بیان کرد: اخذ پروانه بهره برداری از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، ساخت و اجرای اصولی دامداری بر اساس نقشه‌های مورد تأیید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دستورالعمل نظام دامپروری، دارا بودن پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه، مراجعه به ناحیه برق شهرستان و تقاضای انشعاب برق، ارائه استعلام انشعاب برق و مستندات به واحد امور دام شهرستان دشتستان است.

وی افزود: از آنجایی که ساخت اصولی دامداری یکی از معیارهای اصلی تعیین پیشرفت فیزیکی طرح و تأیید دامداری جهت اخذ انشعاب برق می‌باشد لذا شایسته است متقاضیان از هرگونه ساخت و ساز دامداری بدون نقشه تأیید شده خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437770

مهمترین اخبار ایران و جهان: