نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 17:33

احتمال رخداد تگرگ در مناطق شمالی اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی شرایط فصلی و محلی در مناطق کوهستانی استان احتمال رخداد تگرگ در مناطق شمالی اردبیل دور از انتظار نیست.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی امروز جوی نسبتاً ناپایدار همراه با هوای گرم در سطح استان خواهیم داشت، اظهار کرد: بر اساس نقه‌های هواشناسی از حوالی ظهر تا اوایل شب به دلیل عبور تک موج کوتاهی از شمال غرب کشور و همچنین از شرایط فصلی و محلی در مناطق کوهستانی استان به ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان، مناطقی از جنوب استان و بخش‌هایی از شهرستان‌های انگوت و گرمی رشد ابرهای همرفتی گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله با مخاطرات احتمالی جوی افزود: فردا پدیده غالب در سطح استان وزش باد گاهی با سرعت تند بوده و به همین دلیل قدری از شدت گرما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز چهارشنبه تا آخر هفته جاری با حاکمیت پر ارتفاع جنب حاره‌ای و پایداری کامل شرایط جوی و همچنین افزایش دمای هوا در سطوح میانی جو، در تمامی مناطق استان هوای گرم تابستانه انتظار می‌رود.

کوهی خاطرنشان کرد: در مدت اعلام شده بیشینه دمای هوا در مناطق گرمسیری استان بین ۴۰ تا ۴۲ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

وی هچنین افزود: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430870

مهمترین اخبار ایران و جهان: