نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 13:20

۴هزار شاهرودی خادمیار رضوی هستند

شاهرود- مسئول کانون خادمیاران رضوی شاهرود بابیان اینکه تعداد خادمیاران و یاوران رضوی در شهرستان چهار هزار نفر است، گفت: متوسط هر شاهرودی دو الی سه بار خدمات خادمیاران بهره برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی احمدیان ظهر پنج شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع دهه کرامت به میزبانی سالن جلسات کانون بسیج جوانان شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان در راستای کمک به اقشار کم درآمد جامعه، محرومان و نیازمندان و ترویج فرهنگ رضوی تشکیل شده است، ابراز داشت: اساس کار به این منوال تعریف شد که از ظرفیت‌های مردمی در این راستا استفاده شود.

وی ضمن بیان اینکه متقاضیان با هر ظرفیت و توانایی می‌توانند برای کمک به این دو هدف مذکور در این سامانه ثبت نام کنند، افزود: بالغ بر دو هزار و پانصد نفر برای خدمت به مردم در این سامانه ثبت نام کردند.

ارائه ۲۰ عرصه خدمتی در خادم یاران رضوی

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود بابیان اینکه در این سازمان ۲۰ عرصه خدمتی شامل مواردی نظیر حقوقی، کارآفرینی و اشتغال، قرآن، کتاب و کتابخوانی، سلامت و غیره تعریف شده است، ابراز داشت: هر کدام از این بندها به ۶۰ کانون رضوی تبدیل شدند و افراد داوطلبانه در آن مشغول به فعالیت هستند.

احمدیان بابیان اینکه خادم یاران رضوی یک سازمان مردم نهاد مردمی که مشابه ندارد، تصریح کرد: همه خادم یاران یک فضای مجازی دارند و همه فعالیت‌های مصداقی که در آن فعال هستند را در آن صفحه به صورت گزارش محور می‌نویسند و بر اساس بازخورد تأیید خدمت آنها اجازه کشیک حرم رضوی را خواهند داشت.

وی ضمن بیان اینکه هیچ فردی در این سازمان مزد و حقوقی بابت کاری که انجام می‌دهد، دریافت نمی‌کند، افزود: تمام فعالیت‌ها بر اساس کار داوطلبانه و خیرخواهانه در این سازمان به انجام می‌رسد.

همکاری خادم یاران رضوی با سایر ارگان‌ها

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود بابیان اینکه تعداد خادم یاران و یاوران رضوی در این شهرستان چهار هزار نفر است، ابراز داشت: این افراد در ۲۰ عرصه خدمتی، ۱۵۰ مصداق خدمتی، ۸۰ کانون خادم یار رضوی سازمان دهی شدند.

احمدیان در ادامه تصریح کرد: طی سال گذشته بر اساس همین دو هدف مذکور پانصد و پنجاه هزار نفر خدمت انجام شده است، تصریح کرد: این به این معنا که هر شهروند شاهرودی میانگین دو الی سه بار از این خدمات بهره برده است.

وی ضمن بیان اینکه با سایر نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات نیکوکاری و غیره همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد، افزود: در سازمان خادم یار رضوی خدمتی تخصصی به مردم ارائه می‌شود به عنوان مثال در مصداق سلامت ۱۵۰ پزشک به بیماران خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

فرستادن زیارت اولی‌ها رایگان به مشهد مقدس

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود ضمن بیان اینکه خدمات مادی و معنوی در این سازمان ارائه می‌شود، افزود: یک هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان شاهرود طی سال گذشته اجرا شد و ۲۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از این برنامه‌ها خدمت دریافت کردند.

مسئول کانون‌های خادم یاران رضوی شاهرود بابیان اینکه طی شش سال گذشته دو هزار زیارت اولی و کسانی اولین بار طی عمرشان به زیارت می‌رفتند رایگان به مشهد فرستاده شدند، ابراز داشت: پخش غذای نذری، خدمات سلامت، خدمات حقوقی، توزیع سبد معیشت دیگر اقدامات مهم این سازمان بوده است.

احمدیان تصریح کرد: محل درآمد این سازمان از طریق نذورات مردمی و کمک خیران است و حقوق جداگانه به خادم یاران از آستان قدس داده نمی‌شود تمام فعالیت‌ها داوطلبانه و بشر دوستانه صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220626

مهمترین اخبار ایران و جهان: