نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 13:18

شعار سال چراغ راهی برای رفع مشکلات آحاد جامعه است

اراک- وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: شعار سال چراغ راه برای رفع مشکلات آحاد مختلف مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری، ایجاد رونق در تولید، افزایش رشد اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز همایش‌های بین المللی پروین اعتصامی اظهار کرد: شعار سال چراغ راه برای رفع مشکلات آحاد مختلف مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری، ایجاد رونق در تولید، افزایش رشد اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی است.

وی افزود: استان مرکزی و مردم شایسته این دیار، این توانایی را دارند که با همکاری مدیریت ارشد استان بخش قابل توجهی از این مسئولیت را پذیرا باشند.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: شرکت هپکو در دهه ۹۰ به دلایل مختلف به رکود نشسته بود که امروز شاهد تولید در آن بودیم و کارگران و متخصصین و کارشناسان این شرکت گفتند از تولید صفر به ۲۶۰ دستگاه رسیده اند و هدفگذاری شده در سال جاری این تولید به ۸۵۰ دستگاه برسد که این تقریباً یک رشد قریب به ۴۰۰ درصدی و به معنی تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

مرتضوی ادامه داد: کارگران در سنوات گذشته به لحاظ عدم تأمین معاش، همواره گریزی جز این‌که سخن خود را از طریق تجمعات به گوش مسئولین برسند نداشتند اما امروز استاندار از کارگران در خصوص مطالبات سوال کرد که گفتند مطالباتی وجود ندارد که موجب خوشحالی است که کارگر در زمانی که فعالیت می‌کند حقوق خود را سر موعد دریافت می‌کند، هیچ گزارشی خوشحال کننده تر از این نیست که کارگران شرکت هپکو اعلام کرده اند که مطالبات معوق را دریافت کرده اند و حقوق آنها به روز شده است.

وی در خصوص شرکت آذراب نیز گفت: این مجموعه نیز در راستای یک تصمیم مدبرانه به یکی از مؤسسات بزرگ و دانش بنیان واگذار شد و استاندار گفت ظرف حدود ۵ ماه فرآیند نقل و انتقال و واگذاری انجام شده و این شرکت نیز حرکت می‌کند تا گوی سبقت را از هپکو بگیرد.

مرتضوی ضمن اشاره به نگرانی شرکت هپکو در خصوص واردات گفت: شرکت هپکو بداند اگر روزی برسد سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید داشته باشد ضمانت خرید آن وجود دارد، همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط منتظر تولیدات این شرکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت بین دیدگاه انقلابی با نگاه حل مشکلات مردم همین است که مدیران انقلابی آستین بالا زده و گره از مشکلات مردم باز می‌کنند.

مرتضوی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین المللی پروین اعتصامی حدود ۸۰ هکتار است گفت: شهر اراک به لحاظ صنعتی بودن نیاز به توسعه فضای سبز دارد و به نظر می‌رسد از این ۸۰ هکتار بالغ بر ۷۲ هکتار فضای سبز و معابر است که جای خرسندی دارد که یک مجموعه به مدد مجموعه مدیریت شهری برسد و در راستای توسعه فضای سبز کار مناسب انجام دهد، از طرفی این مجموعه فرهنگی و ورزشی است و استخر شنا و سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های فرهنگی در این مجموعه طراحی شده است.

مرتضوی از مجموعه این مرکز تقاضا کرد تخفیف‌های ویژه ای برای نهادهای حمایتی لحاظ شود و گفت: باید آحاد مردم بتوانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

وی اقدام دیگر در صندوق آینده ساز را طرح کارساز عنوان کرد وافزود: این طرح در راستای اجابت منویات رهبری در شعار سال طرحی خوب و مطلوب است؛ این طرح موانع اجرایی شرکت‌های دانش بنیان را در مواجهه با صندوق‌های تأمین اجتماعی برطرف کرده و بستر توسعه سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان فراهم می‌کند.

مرتضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور متأسفانه نرخ رشد بیکاری فارغ التحصیلان با مدارج کارشناسی ارشد و بالاتر دانشت و گفت: این طرح سبب بستر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان و بستر جلوگیری از خروج نخبگان از کشور را فراهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204826

مهمترین اخبار ایران و جهان: