نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:37

نقد کردن آسان است/ کار کردن، مردم میدان می خواهد

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز، روز کار کردن است و حق مردم است که کار کنیم؛ نقد کردن آسان است اما کار کردن سخت است و مرد میدان می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه رویداد ملی جوانی جمعیت که با حضور حجت‌الاسلام گودرزی؛ دبیر جایزه ملی جوانی کشور و مسئولان استان همدان برگزار شد، عنوان کرد: اقدامات مهم و مؤثری در حوزه جمعیتی در استان همدان صورت گرفته و امیدوار هستیم تا در آینده‌ای نزدیک نتایج اثربخش و ملموسی در جوانی جمعیت استان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ طرح ملی از جمله بیمارستان، موزه منطقه، ایجاد خط ریلی و مرکز ملی سرطان در همدان در حال اجرا است؛ اظهار کرد: از منتقدان و دلسوزان استان انتظار می‌رود در روند اجرای این طرح‌های سخت به جای نقد موانع پیش رو را رفع کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرکس مرد است؛ کار کند، نیاز به حرف زدن و سخنرانی نداریم؛ عنوان کرد: امروز روز کار کردن است و حق مردم است که کار کنیم؛ نقد کردن آسان است اما کار کردن سخت است و مرد میدان می‌خواهد.

حاجی بابایی گفت: برخی تنها دنبال انتقاد از فعالیت‌های صورت گرفته هستند در حالی که باید کمک حال دولت و مسئولان در اجرای کارها باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: کشور یکپارچه بسیج شده تا به موضوع جمعیت بپردازد، بدین ترتیب نیاز است تا با توجه به تشکیل قرارگاه‌های جمعیت در استان همدان نیز به این مهم توجه ویژه ای شود تا شاهد نتایج عینی و ملموس رخدادهای جمعیتی باشیم.

باید بر روی باورها و اعتقادات جوانان کار شود

در ادامه این آئین، استاندار همدان عنوان کرد: تا نیمه قرن بیستم، کشورها برای منافع و مصالح خود اقدام به جنگ رودرو می‌کردند که در جنگ جهانی دوم کلیت کشورها به این نتیجه رسیدند که جنگ فیزیکی را باید کنار گذاشت بنابراین روی مساله فرهنگ کار کردند یکی از آنها عنوان شعار صهیونیستی بحث جمعیت کمتر زندگی بهتر بود، اما آیا واقعاًً با کاهش تعداد فرزندان زندگی ما بهتر شد؟

علیرضا قاسمی‌فرزاد ادامه داد: دهه ۶۰ رشد خوبی در جمعیت کشور شاهد بودیم اما یکباره جمعیت کاهش یافت در حالی که این روزها کشور به سمت سالمندی در حال حرکت است.

وی با تصریح بر اینکه برای نجات کشور باید بر روی باورها و اعتقادات جوانان کار شود؛ به نقش آموزش و پرورش در این مسیر اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این رویداد، خبرگزاری مهر استان همدان موفق به کسب رتبه برتر در حوزه رسانه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219426

مهمترین اخبار ایران و جهان: