نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:30

پباده روی اربعین ضامن وحدت و انسجام مسلمین است

ساوه- امام جمعه موقت ساوه گفت: زیارت اربعین ضامن وحدت و انسجام همه مسلمین و زمینه ساز ظهور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی بدرخانی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه گفت: در دو ماه محرم و صفر، ماه مصائب اهل هستیم و ضروری است علاوه برشور حسینی، شعور حسینی و فرهنگ علوی و فاطمی را بشناسیم و در زندگی روزمره آن را پیاده کنیم.

وی افزود: ثواب هر قدم در اربعین معادل شهیدی است که به خون آغشته شده لذا زائران اربعین باید قدر خود را بدانند و اجازه ندهند در طول زندگی افکار و رفتار آنها به گناهی آلوده شود.

بدرخانی با بیان اینکه زیارت کربلا باید به عنوان یک تکلیف و وظیفه انجام شود، گفت: زیارت اربعین در ردیف نمازهای واجب و مستحبی است و همان طور که واجبات ستون ولایت است، زیارت اربعین نیز ستون و لایت است‌.

وی ادامه داد: زیارت اربعین ضامن وحدت و انسجام همه مسلمین و زمینه ساز ظهوراست.

امام جمعه موقت ساوه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و اعضا هیأت دولت به مناسبت هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری ساده زیستی، در بین مردم بودن، تواضع و فروتنی، بکارگیری جوانان در رده‌های مختلف مدیریتی، روحیه انقلابی و جهادی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی، عضویت ایران در دو پیمان مهم بین المللی، ارتباط سیاسی موفق مخصوصا با کشورهای همسایه و راه اندازی کارگاه‌های راکد و نیمه فعال از امتیازات دولت سیزدهم برشمرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر کار جهادی و شبانه روزی مسؤلین تاکید کردند و اینکه کشور از ابتدای انقلاب اسلامی قوی‌تر شده است.

بدرخانی افزود: آمریکا از همان شروع انقلاب تاکید بر گزینه نظامی علیه ایران داشتند اما امروز متوجه شدند با سلاح نظامی نمی‌تواند مقابل ایران بایستد به همین دلیل به جنگ ترکیبی متوسل شده اگر چه در جنگ اقتصادی ناکام مانده است.

امام جمعه موقت ساوه تصریح کرد: امروز دشمن جنگ ترکیبی را علیه ایران اسلامی بکار گرفته باید به موازات تحکیم نظامی در برابر دشمن به تقویت بازدارندگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فکری و فرهنگی نیز پرداخته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480026

مهمترین اخبار ایران و جهان: