نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 20:01

تعاونی‌های استان سمنان سرمایه‌های سرگردان مردمی را جمع کنند

سمنان- نماینده ولی فقیه در سمنان، خواستار احصای نیازهای استان در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی و تشکیل تعاونی‌ها بر اساس آن نیازها شد و گفت: تعاونی‌ها سرمایه‌های سرگردان مردمی را جمع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به میزبانی دفتر خود در سمنان، خواستار تشکیل تعاونی‌ها بر اساس نیازهای استان شد و بیان کرد: باید امروز دانست که در چه نقاطی نیازها و مزیت‌هایی وجود دارد و برای تشکیل تعاونی‌ها جدید در راستای پوشش آن نیازها اقدام کرد.

وی شناسایی ظرفیت‌های استان و استفاده از آن برای ایجاد تعاونی را کار ویژه مسئولان و دست‌اندرکاران این عرصه دانست و تاکید کرد: باید فعالان عرصه‌های مختلف مانند صنایع دستی و سفال و سرامیک که یکی از مزیت‌های خوب استان هم محسوب می‌شود را گرد هم آورد تا تعاونی تشکیل داد.

فعالیت تعاونی‌ها منجر به اشتغال و تولید می‌شود

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گردهم آوردن فعالان عرصه‌های مختلف را موجب ایجاد اشتغال و تولید ثروت دانست و تاکید کرد: فعالیت در قالب تعاونی فعالیت اقتصادی ارزشمند است که سرمایه‌های خرد و سرگردان مردم را علاوه بر ظرفیت‌ها و مزیت‌ها، گرد هم می‌آورد.

مطیعی با بیان اینکه تجمیع سرمایه‌های خرد منجر به اشتغالزایی و تقویت تولید می‌شود، گفت: از این منظر برای ما تعاونی‌ها و بخش تعاون بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تعاونی کاری ارزشمند و خداپسندانه است، گفت: انتظار می‌رود فعالیت اقتصادی به صورت تعاونی در استان هم به لحاظ کیفی و هم کمی گسترش خوبی پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477726

مهمترین اخبار ایران و جهان: