نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 15:04

افزایش ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزها/۲.۷ میلیون زائر به عراق رفتند

شلمچه – فرمانده انتظامی کشور با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزهای کشور گفت: از مردم تقاضا می‌شود چند روز مانده به اربعین سفر خود را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز پنجشنبه ضمن بازدید از وضع تردد زائران در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای صفر بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای ایران به سمت عراق خارج شدند و بیش از ۷۰۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تردد زوار در مرزهای کشور گفت: از مردم تقاضا می‌شود چند روز مانده به اربعین که معمولاً بیشتر حجم تردد برای رسیدن به کربلا است، سفر خود را مدیریت کنند.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: امسال کشور عراق نهایت همکاری را در بحث تردد زوار داشت و همه ارگان‌ها و دولت عراق به لحاظ آماده سازی زیر ساخت پای کار بودند؛ توافق‌های لازم با دولت عراق هم شد تا فقط در مرز مهران و از یک طرف ورود اطلاعات زائران انجام شود.

وی اظهار کرد: در مرز شلمچه ایستایی زائران در زمانی که گذرنامه خود را تحویل به افسر می‌دهند فقط چهار ثانیه ایستا و انتظار دارند و طرف عراقی هم فقط کنترل ما را می‌پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478826

مهمترین اخبار ایران و جهان: