نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:38

اتیوپی:درباره اتهام کشتارمهاجران توسط نیروهای سعودی تحقیق می‌کنیم

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که در خصوص اتهامات وارده از سوی سازمان دیدبان حقوق بشر علیه عربستان مبنی بر کشتار صدها مهاجر اتیوپیایی تحقیق خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بعد از انتشار گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر در خصوص کشتار صدها مهاجر اتیوپیایی توسط نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی در مرزهای مشترک با یمن، وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که دولت این کشور تحقیقات خود را در این خصوص آغاز خواهد کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه اتیوپی آمده است: ما تحقیقات مشترکی با طرف سعودی در خصوص اتهامات وارده به ریاض مبنی بر کشتار صدها مهاجر اتیوپیایی در مارس ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ انجام خواهیم داد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: دولت اتیوپی سریعاً این تحقیقات را با همکاری مقامات سعودی آغاز خواهد کرد. همگان باید خویشتن دار بوده و تا پایان تحقیقات سخنان غیر ضروری مطرح نکنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول سعودی گزارش داده بود که گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر در خصوص کشتار این مهاجران صحت ندارد.

این منبع سعودی تاکید کرده بود که اتهامات مذکور بی اساس بوده و برپایه منابع موثق مطرح نشده است. این در حالیست که سخنگوی سازمان ملل گزارش دیدبان حقوق بشر را بسیار نگران کننده توصیف کرده و اتهامات وارده به عربستان را بسیار خطرناک خوانده بود.

در گزارش دیدبان حقوق بشر که چند روز قبل منتشر شده بود آمده است: نیروهای گارد مرزی عربستان دست کم صدها مهاجر و پناهجو اتیوپیایی را که قصد عبور از مرزهای عربستان و یمن را در مارس ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ داشتند به گلوله بستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گارد مرزی عربستان از سلاح‌های انفجاری و شلیک از مسافت نزدیک علیه این مهاجران اتیوپیایی از جمله زنان و کودکان استفاده کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463526

مهمترین اخبار ایران و جهان: