نیوز سیتی!
06 بهمن 1402 - 08:28

زمین‌گیر شدن لیدرهای قاچاق چوب در جنگل‌های نور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور گفت: باانجام اقداماتی ازجمله توقیف خودروهای فاقد پلاک و دستگیری قاچاقچیان سازمان یافته و شرور شاهد زمین‌گیر شدن لیدرهای فرهنگ شوم قاچاق در جنگل‌های نور هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، همواره سوءاستفاده‌کنندگانی هستند که نفع خود بر همه ترجیح می‌دهند، همانند قاچاقچیان که برای پُر کردن جیب‌های خود زخم عمیقی بر تن جنگل‌های هیرکانی وارد کردند.

این سودجویان از جنگل‌تراشی گرفته تا قطع درخت و قاچاق چوب به جان جنگل‌های شمال افتادند، برخی با اره موتوری به جان درختان افتادند و این یعنی مرگ تدریجی جنگل...

*زخم جنگل‌تراشی

طی سال‌های اخیر درباره مشکل قاچاق در جنگل‌های نور زیاد شنیدیم، از کجور نیسان‌های بدون پلاک تا حتی حمله به جنگل‌بانان...

در زمینه برخورد با متخلفان شاهد اقداماتی ازسوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران هستیم که در این زمینه رمضان طهماسب‌پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه قضا و پلیس و پیگیری اداره کل حرکت خوبی در برخورد با قاچاقچیان در جنگل‌های نور شده است که ادامه‌دار خواهد بود.

*نه به قاچاق چوب

 وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان شرور به‌صورت سازمان یافته عمل می‌کردند، افزود: طی هماهنگی صورت گرفته این قاچاقچیان تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور بیان کرد: با این اقدامات انجام شده ازجمله توقیف خودروهای فاقد پلاک و دستگیری قاچاقچیان سازمان یافته و شرور شاهد زمین‌گیر شدن لیدرهای این فرهنگ شوم هستیم.

طهماسب‌پور با اعلام اینکه این حرکت از چند جهت درحال پیگیری است، تصریح کرد: درخواست ما این است افرادی که علاقه‌مند و دوستدار طبیعت هستند، نظاره‌گر نباشند و همکاری لازم را داشته باشند تا این افراد دست از این کار غیرمعقول و غیرمنطقی بردارند؛ چراکه این حرفه مورد قبول کسی نیست.

وی گفت: با همکاری و پیگیری دستگاه قضایی و انتظامی این روند تداوم خواهد داشت‌.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1649670

مهمترین اخبار ایران و جهان: