نیوز سیتی!
18 تیر 1402 - 01:30

جلسه پایانی صلح و سازش دو طایفه محمدموسایی و محمدی برگزار شد

اهواز - استاندار خوزستان گفت: پس از گذشت سالیان طولانی به لطف خدا این دو طایفه محمد موسایی و محمدی مجدداً در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه پایانی صلح و سازش دو طایفه محمدموسایی و محمدی به ریاست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان و با حضور اعضای شورای تأمین استان شامگاه شنبه برگزار شد.

استاندار خوزستان در ابتدای این نشست اظهار کرد: ایل و طایفه بهمئی، خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی ارائه کردند و در دفاع مقدس خوش درخشیدند اما بر اثر پیشامدی با یکدیگر درگیر شدند که موجب کشته شدن ٢٠ نفر از اعضای دو طایفه در باغملک شد.

حسینی محراب عنوان کرد: پس از گذشت سالیان طولانی به لطف خدا این دو طایفه مجدداً در کنار یکدیگر قرار گرفتند و زندگی جدیدی را آغاز کردند.

وی بیان کرد: کمک‌های شورای تأمین شهرستان باغملک، رامهرمز، فراجا، قوه قضائیه، دادستانی و جلساتی که با حضور هیئت‌های صلح، روحانیت و سادات برگزار شد؛ نقش بسزایی را در این صلح داشتند و موجب شدند تا این دو طایفه بار دیگر بر اساس دستور قرآن کریم با صلح و برادری در کنار هم قرار گیرند.

استاندار خوزستان طی توصیه‌ای به جوانان تصریح کرد: طوایف و جوانان که سازنده انقلاب هستند باید احساسات خود را کنترل کنند و مشکلات را با کمک بزرگان، عقلانیت و منطق برطرف کنند و از گذشته درس بگیرند.

حسینی محراب در پایان از سپاه حضرت ولیعصر (عج)، قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) و اعضای شورای تأمین استان تقدیر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1342870

مهمترین اخبار ایران و جهان: