نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 19:12

سالگرد سردار شهید بهنام محمدی‌راد در مسجدسلیمان برگزار می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رزمنده دلیر بختیاری سردار شهید بهنام محمدی‌راد آیین بزرگداشتی در مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، به مناسبت فرا رسیدن چهل و سومین سالروز شهادت رزمنده پرافتخار و دلیر بختیاری سردار شهید بهنام محمدی‌راد نخستین نوجوان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس آیین بزرگداشتی در زادگاهش شهر مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

این برنامه روز یکشنبه 30 مهرماه سال 1402 از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود که اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و عشایر بختیاری در آن حضور می‌یابند.

آیین بزرگداشت سالروز شهادت رزمنده دلیر بختیاری سردار شهید بهنام محمدی‌راد در سالن اجتماعات نفت واقع در مسجدسلیمان، میدان بختیاری باشگاه مرکزی برگزار می‌شود که جمعی از جوانان و نوجوانان خوزستانی در این آیین شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار‌ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در آیین بزرگداشت چهل و سومین سالروز شهادت رزمنده پرافتخار و دلیر بختیاری سردار شهید بهنام محمدی‌راد سخنرانی می‌کند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

همچنین در آیین بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید بهنام محمدی‌راد یاد و خاطره شهدای حمله موشکی رژیم بعث عراق به مسجدسلیمان و بمباران این شهر نفتخیز در تاریخ 30 مهرماه سال 1362 نیز گرامی داشته می‌شود.

رزمنده پرافتخار و دلیر بختیاری سردار شهید بهنام محمدی‌راد فرزند روزعلی و نخستین نوجوان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس است که در شهر مسجدسلیمان دیده به جهان گشود که پس مدتی همراه خانواده به خرمشهر مهاجرت کردند.

وی دوران کودکی و نوجوانانی خود را به تحصیل و ورزش در خانه کشتی خرمشهر پرداخت، در آخرین روزهای نبرد سخت رزمندگان 45 روز مقاومت در کوچه و پس‌ کوچه‌‌های شهر در کنار رزمندگان ماند تا اینکه در ظهر روز 28 مهر ماه سال 1359 در حالی‌‌که برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت پیشروی دشمن به خیابان آرش رفته بود به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر سردار شهید بهنام محمدی‌راد پس از شهادت به زادگاهش شهر مسجدسلیمان انتقال یافت و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تشییع شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

پایان پیام/72075

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545570

مهمترین اخبار ایران و جهان: