نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 15:09

نخستین برف پاییز، گردنه«تته» پاوه را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان کرمانشاه گفت: اولین برف پاییزی برخی جاده‌های مناطق سردسیر و مسیرهای کوهستانی استان را سفیدپوش کرد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: بارش باران از بامداد روز دوشنبه ۲۹ آبان در اکثر محور‌های استان  کرمانشاه آغاز شد و طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا اواخر روز سه‌شنبه این موج بارشی همچنان در استان فعال خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی ۴۵۰ نیروی راهداری در قالب ۴۶ راهدارخانه استان تا پایان فصل بارندگی، گفت: نیرو‌های راهداری با برنامه‌ریزی‌های قبلی در محور‌های کوهستانی و راهدارخانه‌های سطح استان مستقر شدند تا با ارائه خدمات مطلوب در خدمت هم‌استانی‌ها و هموطنان عزیز باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف در نقاط و گردنه‌های سردسیر استان، گفت: اولین برف پاییزی برخی جاده‌های مناطق سردسیر و مسیرهای کوهستانی استان را سفیدپوش کرد. 

وی تصریح کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح محور‌های و راه‌های کوهستانی استان کرمانشاه، شامل منطقه اورامانات و همچنین صحنه، کنگاور و سنقر انجام شده است.

این مسوول افزود: در مجموع ۲۶۰ کیلومتر از این محورها توسط ۵۶ دستگاه ماشین‌آلات و با ۷۸ نیروی انسانی برفروبی و ۱۶۰ تن شن و نمک نیز در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر این استان پاشیده شده است.

کرمی از باز بودن تمامی محورهای اصلی و فرعی استان به جز گردنه تته پاوه خبر داد و افزود: همواره  وضعیت بارش‌ها در گردنه تته شدید است و معمولا در فصول سرد سال گردنه تته محور سروآباد نودشه پاوه مسدود می‌شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580070

مهمترین اخبار ایران و جهان: