نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 11:06

نماینده مجلس: بررسی لایحه برنامه هفتم تا پایان هفته به پایان می‌رسد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کار بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته در مجلس به پایان می‌رسد و گزارش آن برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: کار بررسی و تصویب گزارش کمیسیون تلفیق در باره برنامه هفتم توسعه تا پایان هفته جاری به پایان می‌رسد.

وی افزود: برای همین منظور جلسات صحن در هفته جاری نیز به صورت دو نوبت صبح و عصر در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد تا کار تصویب برنامه هفتم توسعه به پایان برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از تصویب برنامه هفتم، گزارش آن برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و شورای نگهبان طبق قانون 10 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در باره برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: البته با توجه به حجم بالای متن برنامه و همچنین طبق قانون، شورای نگهبان می‌تواند فرصت 10 روزه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بررسی لایحه برنامه به مدت 10 روز دیگر تمدید کند.

وی افزود: پس از بررسی برنامه هفتم توسعه در شورای نگهبان و اصلاح ایرادات احتمالی در مجلس و تصویب نهایی برنامه هفتم توسعه، این برنامه به عنوان قانون برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1567826

مهمترین اخبار ایران و جهان: