نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 14:44

شهدا در متن زندگی مردم کردستان هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شهدا در متن زندگی مردم هستند و نمود آن هنگام استقبال و تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستات که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: شان کسانی که پای کلمه‌الله بزل جان و جسم کردند بسیار ارزشمند است و ما نسبت به آنها غافل و بی‌توجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ما شهدا را به خاک می‌سپاریم نه به یاد، گفت: اولین مصوبه جلسه شورای حفظ آثار و نشر دفاع مقدس این باشد که خود مدیران کل باید در جلسات حضور پیدا کنند و در غیراین صورت تخلف محسوب شود.

وی تصریح کرد: هیچ جلسه واجب و مهمی در سطح استان اولاتر از جلسه‌ای که مربوط به شهداست نیست مسوولان باید دلیل موجه و قانع کننده از عدم حضور در این جلسه داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: وصیت‌نامه شهید سلیمانی که به دخترشون نوشتن را حتما مدیران و مسوولان باید بخوانند و خود را با آن فکر و مطلب نزدیک کنند.

رمضانی با بیان اینکه شیعه و سنی محبت به حضرت فاطمه را عمیقا در دل خود داریم و متصل به این کوثر بی‌نهایت هستیم، گفت: توجه به مناسبت شهادت حضرت زهرا از این جهت که ایشان منتسب مستقیم به حضرت رسول اکرم هستند امری ضروری است. 

وی تصریح کرد: در استان کردستان محبت به اهل بیت و ائمه طاهرین موج می‌زند و باید سهم استان در اختصاص شهدای گمنام بیشتر شود.

شهدا در متن زندگی مردم کردستان هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: شهدا در متن زندگی مردم هستند و نمود آن هنگام استقبال و تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان است.

رمضانی توجه به المان‌های شهدا را ضروری دانست و گفت: یک سامانه تعریف شود و در طول هفته یک بخش از وصیت‌نامه و دیدگاه شهدا برای مدیران پیامک شود تا بیشتر با آن فکر و مکتب گره بخورند.

وی اذعان کرد: کتاب‌های خوبی در مورد شهدای استان تالیف شده که انتظار داریم مسابقاتی با محتوای این کتاب‌ها در سطح استان در گستره قابل توجه برگزار شود.

رمضانی با بیان اینکه کردستان نماد وحدت است، گفت: با نوآوری به جای عزیزان نظامی، دو روحانی شیعه و دو روحانی سنی باید مراسم تشییع شهدا را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: انقلاب با خون شهدا به ثمر نشسته و رشد و رویش پیدا کرده است لذا باید بیش از پیش قدردان شهدا باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مراسم شبی با شهدا با محوریت مسجد جامع سنندج برگزار شود و افراد شاخص و مطرح از شهدا روایت‌گری کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588570

مهمترین اخبار ایران و جهان: