نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 17:13

گلایه رئیس کل دادگستری سمنان از عملکرد پارکینگ‌های سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از نحوه عملکرد دستگاه های متولی در موضوع توقفگاه های وسایل نقلیه در سراسر استان سمنان گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه تا قبل از ورود دستگاه قضایی استان به موضوع توقفگاه‌ها، هیچ ساماندهی درستی برای وسایل نقلیه مردم در پارکینگ‌ها انجام نشده و اموال مراجعین به صورت نادرست نگهداری شده است.

وی در اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه، از پارکینگ‌های نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در حوزه قضایی سمنان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه این بازدید گفت:حجم انبوهی از خودرو، موتورسیکلت توقیف‌ شده در پارکینگ‌های شهر سمنان بلاتکلیف هستند که در شرایط غیراستاندارد و مدت طولانی در آن مراکز نگهداری می‌شوند.

عبداللهی افزود: ضعف در بکارگیری و نحوه ارائه خدمات صحیح به مراجعین از سوی متصدیان وقت پارکینگ‌ها به‌وضوح مشاهده می‌شود؛ انتظار می‌رفت نهاد‌های مسئول در انجام وظایف خود مثمرثمر عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: مسئولان و متولیان مربوطه باید نسبت به اموال مردم حساس باشند و با جدیت لازم در تعیین‌تکلیف وسایل‌نقلیه و ساماندهی پارکینگ‌ها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری سمنان در ادامه افزود: تا قبل از ورود دستگاه قضایی استان به موضوع توقفگاه‌ها، هیچ ساماندهی درستی برای وسایل نقلیه مردم در پارکینگ‌ها انجام نشده و اموال مراجعین به صورت نادرست نگهداری شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان نسبت به حفظ و نگهداری دارایی‌های مردم حساس است، لذا با ورود قانونی و اعطای مهلت برای ساماندهی وضع موجود در آن مراکز گام برداشته و در صورت عدم اجرای تصمیمات اتخاذ شده، برخورد قانونی را با افراد مربوطه اعمال می‌کند.

عبداللهی با اشاره به اینکه در انجام تکالیف رعایت سرعت، دقت و صحت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد مشغله زیاد، یا کمبود امکانات و وقت کافی باعث رخوت و سستی شود، لازم است در چارچوب قانون خدمت‌رسانی مناسبی به مردم صورت گیرد.

 در این بازدید‌ها دادستان مرکز استان، رئیس پلیس راهور استان، شهردار سمنان، مدیران اجرایی استانی در نهاد‌های مربوطه اعم از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، پایش و توسعه تعاون فراجا در استان و مسئولین اجرایی، انتظامی و راهور شهرستان، رئیس کل دادگستری استان سمنان را همراهی کردند.

پایان پیام/۲۲۴۹/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563470

مهمترین اخبار ایران و جهان: