نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 16:06

نرخ ‌بی‌سوادی در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال باید به صفر برسد

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نرخ ‌بی‌سوادی در رده سنی ۱۰ تا ۱۸ سال را باید به صفر برسد چرا که این گروه جامعه فعال ما را تشکیل می‌دهند، گفت: حتی یک نفر هم در این رده سنی نباید در استان از تحصیل باز بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در سومین جلسه آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه نرخ ‌بی‌سوادی در رده سنی ۱۰  تا ۱۸ سال را باید به صفر برسانیم، چرا که این گروه جامعه فعال ما را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: حتی یک نفر هم در این رده سنی نباید در استان از تحصیل باز بماند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از مسوولان آموزش و پرورش درخواست می‌شود که در جلسات طرحی برای مسائل تربیتی آورده شود که در مدارس قرار است، اجرا شود، گفت: باید در جلسات طرح‌های تربیتی موردبحث قرار بگیرد و نباید به‌صورت جزیره‌ای در جلسه شورای آموزش و پرورش مباحث را دنبال کرد.

وی در ادامه در واکنش به آمار ارائه شده در رابطه با تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای گفت: باید به این نکته توجه کرد که دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند آیا این قدرت را دارند که  در سطح ملی برای تحصیلات تکمیلی خود رقابت کنند.

استاندار زنجان گفت: میزان ریزش تحصیل در رشته‌های نظری باید به تفکیک ارایه شود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600226

مهمترین اخبار ایران و جهان: