نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 08:44

انتخاب صحیح لازمه رسیدن به آرامش در زندگی زناشویی

معاون بنیاد ملی خانواده کشور گفت: اگر انتخاب درست و مهارت رابطه زوجین صحیح باشد آرامش زندگی تجربه می‌شود. در زندگی مشترک باید به دنبال خوشبختی، آرامش و فرح یعنی حال خوب بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علیرضا لاور معاون بنیاد ملی خانواده کشور در همایش ازدواج سالم در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، اظهار کرد: ازدواج برای رسیدن به آرامش است، وقتی کسی وارد زندگی می‌شود باید از «من» بودن خارج و «ما» شود، وقتی وارد رابطه زوجین می‌شوند باید مسوولیت‌پذیر باشند.

وی با تأکید بر بحث مهارت رابطه زوجین، خاطرنشان کرد: اقتدار آقایان خط قرمز آن‌ها است، اگر اقتدار مردی خدشه‌دار شود به عبارتی حیثیت و هویت او خدشه‌دار می‌شود و ترمیم اقتدار شکسته مرد مشکل است.

معاون بنیاد ملی خانواده کشور گفت: اگر انتخاب درست و مهارت رابطه زوجین صحیح باشد آرامش زندگی تجربه می‌شود. در زندگی مشترک باید به دنبال خوشبختی، آرامش و فرح یعنی حال خوب بود.

وی اضافه کرد: برای زندگی مشترک به دانستن (خودشناسی) و مهارت نیاز داریم، باید در اولین گام خودآگاهی داشته باشیم.

لاور اولین شاخص برای زندگی را در قالب به دلنشستن و پذیرش عنوان کرد و گفت: ملاک زیبایی برای انتخاب همسر باید با سه ویژگی «زیبایی نسبی است»، «زیبایی عادی می‌شود» و «زیباتر هم وجود دارد»؛ مطرح شود؛ مهم به دلنشستن است.

این مشاور خانواده تصریح کرد: وقتی دختر و پسری با هم دوست می‌شوند معمولا از علایق صحبت می‌کنند از خط قرمزها حرفی نمی‌زنند، علایق در زندگی مشترک عادی می‌شود این خط قرمزها هستند که در زندگی مشترک خود را نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در روابط باید تمامی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و...در لایه‌های علایق و سلایق، اعتقادات و باورها و خط قرمزها عنوان شود تا در زندگی مشترک با مشکل مواجه نشوید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1554870

مهمترین اخبار ایران و جهان: