نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 18:20

پرداخت 417 میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: امسال بیش از 417 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان سلطانیه واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز شکوری، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان سلطانیه با ارائه گزارشی از عملکرد امور مالیاتی طی 9 ماه از سال 1400 اعلام اظهار کرد: طی این مدت بیش از 417 میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده  به حساب شهرداری، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان سلطانیه واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: از این مبلغ  سهم شهرداری ساطانیه از این میزان بیش از 108 میلیارد ریال بوده و سهم دهیاری‌های شهرستان نیز بالغ بر 303 میلیارد ریال بوده و روستاهای فاقد دهیاری  شهرستان هم تا پایان آذر ماه نزدیک به 6 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر لزوم رعایت مودی مداری و تکریم ارباب رجوع از سوی کارمندان دولت بیان داشت: تکریم مودیان علاوه بر ایجاد حس رضایتمندی در مراجعین، سبب پیشرفت هرچه بهتر و سریعتر امور نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه خطیر کارمندان امور مالیاتی اظهار داشت: سختی کار در اداره امور مالیاتی بر کسی پوشیده نیست اما این موضوع نباید سبب کاهش کیفیت کار شود.

وی افزود: نباید کارکنان دلسرد شده و  احساس کنند که زحماتشان از سوی مسئولین دیده نمی‌شود و کارکنان ادارات امور مالیاتی سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی کشورند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه درباره درآمدهای مالیاتی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و آگاه کردن عموم مردم از درآمدهای مالیاتی و موارد مصرف آن در جامعه، سبب ترغیب و تشویق مردم به پرداخت مالیات خواهد شد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 976926

مهمترین اخبار ایران و جهان: