نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 17:03

روز جهانی قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است

امام‌جمعه بادرود گفت: روز قدس روزی است که حضرت امام برای حمایت از مردم فلسطین قرارداد و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی به هم بپیوندند و لذا ما ملت ایران همچون سنوات گذشته به فضل الهی در روز جهانی قدس در راهپیمایی شرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت لیالی قدر اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد دو اتفاق مثبت در دنیا بودیم که این دو اتفاق نشان از افول آمریکا در جهان بود.

وی افزود: اولین اتفاق این بود که برای اولین بار یک رئیس‌جمهور در آمریکا به‌پای میز محاکمه کشانده شد و اگرچه این‌یک حرکت انتخاباتی در داخل آمریکا به شمار می‌رفت، اما این رسوایی بزرگ افول آمریکا را گواهی می‌دهد.

یعقوبی تصریح کرد: موضوع افول آمریکا از زبان ترامپ بارها بیان‌شده و ترامپ بارها گفته آمریکا در حال شکست است و اعتراف کرده که آزادی بیان در آمریکا دیگر مجاز نیست، جرم و جنایت بیداد می‌کند و اقتصاد رو به فروپاشی است.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به پیروزی ایران و محکومیت آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه اشاره و اذعان کرد: دادگاه بین‌المللی لاهه در بررسی شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا در خصوص اموال محدودشده کشورمان حکم به محکومیت واشنگتن و لزوم پرداخت غرامت به ایران داد.

وی بیان کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه ۱۴۰۲ در خصوص شکایت جمهوری اسلامی ایران از ایالات‌متحده آمریکا در پرونده برخی اموال مسدود شده ایران، ضمن رد کلیه دفاعیات و ادعاهای دولت آمریکا، حکم به محکومیت واشنگتن داد و این موضوع هم گواه این مطلب است که این کشور در عرصه بین‌المللی هم جایگاهی ندارد و محکوم‌ به افول و شکست است.

یعقوبی با گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) برای مسکن، گفت: در دولت آقای رئیسی عنوان نهضت ملی مسکن مطرح شد، حقیقت این است که مسکن بسیار گران شده و حتی کسانی وجود دارند که در پرداخت اجاره‌بهای خود به مشکل خورده‌اند.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: سال گذشته و هم‌زمان با سفر استاندار اصفهان به نطنز، کلنگ نهضت ملی مسکن نطنز به زمین خورد و آقای دکتر مرتضوی اظهار امیدواری کرد تا یک ماه پس از کلنگ زنی، عملیات ساخت شروع شود، ولی باگذشت چند ماه از آن روز هنوز حرکتی آغاز نشده است.

وی بیان کرد: اگرچه در راه نهضت ملی مسکن زحمات زیادی توسط مسؤولین امر کشیده شده است، اما انتظار می‌رود بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی و دیگر مسؤولین مرتبط تلاش وافری در ساخت مسکن ملی نطنز داشته باشند.

روز جهانی قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود اظهار کرد: درباره مسئله حجاب که از ضروریات دین مبین اسلام است لحظه‌ای کوتاه نمی‌آییم بلکه تمام‌قد در کنار دولتمردان و مسؤولین عزیز ایستاده‌ایم و اعلام می‌کنیم که باید کانون حیا و عفاف و حجاب در ایران اسلامی به‌طور کامل رعایت شود.

وی گفت: جمعه آینده روز جهانی قدس است، روز جهانی قدس یکی از یادگارهای جاودان و ماندگار حضرت امام خمینی (ره) هست، بسیاری از عوامل استکبار جهانی در تلاش‌اند که گرامیداشت روز جهانی قدس کمرنگ شود همان‌طور که می‌دانید روز جهانی قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است و کشور جمهوری اسلامی پرچم‌دار پیشکسوت روز جهانی قدس در جهان است.

قاسمی تأکید کرد: روز قدس روزی است که حضرت امام برای حمایت از مردم فلسطین قرارداد و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی به هم بپیوندند و لذا ما ملت ایران همچون سنوات گذشته به فضل الهی در روز جهانی قدس در راهپیمایی شرکت می‌کنیم چراکه بیت‌المقدس را قبله نخستین مسلمانان جهان و آن را پاره تن اسلام می‌دانیم.

امام‌جمعه بادرود با اشاره به کیفیت پایین نان در بادرود اشاره و اذعان کرد: جمله مطالبات مردم در منطقه بادرود این است که نان باکیفیت وجود ندارد و وقتی از نانواها سؤال می‌شود که چرا نان باکیفیت نیست می‌گویند آردی که به ما می‌دهند آرد خوب و مناسب نیست و لذا از مسؤولین می‌خواهیم پیگیری کنند و نتیجه را شفاف بیان کنند که آیا واقعاً مربوط به آرد است یا خدای‌ناکرده آقای نانوا تقصیر دارد درهرصورت ما از مسؤولین عزیز خواهیم که پیگیری نمایند و شفاف‌سازی کنند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133770

مهمترین اخبار ایران و جهان: