نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 12:14

وعده رئیس جمهور به دانش آموزان لانو محقق شد/اتوبوس مهربانی رسید

بیرجند-در سفر سال گذشته رئیس جمهور به روستاهای مرزی بخش لانو درخواست خانواده ها تأمین یک دستگاه مینی بوس برای ایاب و ذهاب دانش آموزان بود که محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همه چیز از یک صبح جمعه شروع شد. صبح جمعه‌ای در آذرماه ۱۴۰۱ که در یاد و خاطر تک تک مردمان خراسان جنوبی حک شده است. خاطره سفر رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی، سفری به یادماندنی که بعد از گذشت یکسال حلاوت برکاتش هنوز نصیب مردمان این دیار می‌شود.

ماجرا از این قرار بود که در یکی از صبح‌های جمعه آذرماه ۱۴۰۱ در حالی که هرکداممان در خواب بودیم رئیس جمهور حجت الاسلام رئیسی به نقاط دور دست و محروم سربیشه و نهبندان رفت تا از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کند.

در حالی که این دیدارها سرزده و از قبل اطلاع رسانی نشده بود اما مردم روستاهای مرزی درح، و بخش لانو که از گوشه و کنار شنیده بودند قرار است رئیس جمهور به دیدارشان بیاید خود را رسانده بودند تا درد دلشان را مطرح کنند.

هر کدامشان به امیدی آمده بودند. پیر و جوان، زن و مرد بزرگ و کوچک، خود را رسانده بودند. یکی با موتور دیگری با ماشین همسایه، آن یکی هم با پای پیاده از دور و نزدیک خود را به درح و لانو رساندند.

یادی از سفر رئیس جمهور به لانو

یکی آمده بود که فقط بگوید آقای رئیسی سلام ما را به رهبر برسانید، دیگری هم آمده بود تا از مشکلات زندگی‌اش بگوید. در آن سوی جمعیت تعدادی دختر بچه که شاید سن و سالشان به ۱۰ یا ۱۵ بیشتر نمی‌رسید با بُغضی در گلو آمده و تنها به جمعیت خیره شده بودند، در چهره تک تک شأن استرس نمایان بود.

چند پسر بچه دانش‌آموز هم با دوچرخه به سرعت خود را رساندند آنها هم گویی حرفی به آقای رئیس جمهور دارند، به سراغ پدر و مادر این دانش آموزان رفتم، استرس را از چهره والدینشان هم می‌توانستی نظاره کنی.

با وجود آنکه در روستایشان مشکلات زیادی داشتند اما حرفشان از گرانی و از کمبود آب… ب. نبود، آنها نگران تحصیل فرزندانشان بودند.

شهربانو که مادر یکی از همان دانش آموزان است با نگرانی زیاد به سمت خبرنگاران آمد و گفت امروز آمده‌ایم تا به رئیس جمهور بگوییم هزینه ایاب و ذهاب فرزندمان را نداریم تا به مدرسه برود و شاید دیگر دختر من و چند نفر از دختران همسایه نتوانند به مدرسه بروند.

دغدغه والدین برای ایاب و ذهاب فرزندان

این مادر دغدغه مند افزوده بود برای رفتن به مدرسه باید هزینه ایاب و ذهاب پرداخت کنیم چرا که در روستای ما مدرسه مقطع بالاتر نیست و فرزندمان باید به روستای دیگری برود و ما هم دخل و خرجمان برای سیر کردن شکممان بیشتر نیست و توانی برای پرداخت کرایه ماشین نداریم.

لحظه دیدار فرا رسید و رئیس جمهور در بین جمعیت حاضر شد، وقتی از مردم پرسید مشکلاتتان چیست؟ دوباره همین شهربانو به سمت رئیس جمهور رفت و گفت نگران تحصیل فرزندانمان هستیم، درآمدی نداریم که برای کرایه رفت و آمدشان برای مدرسه پرداخت کنیم.

وعده صادق

اینگونه در صبح جمعه معروف، آقای رئیسی به آن دانش آموزان قول داد که نگران نباشند مشکلشان برطرف می‌شود و امروز جمعه ۱۲ خرداد ماه این وعده محقق شد.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در جریان سفر آیت الله رئیسی در آذرماه ۱۴۰۱ به استان خراسان جنوبی و روستاهای محروم و نقاط مرزی سربیشه، پیرو دغدغه والدین مبنی بر تحصیل فرزندانشان مقرر شد یک دستگاه مینی بوس خریداری شود.

اشرفی ادامه داد: بخش خصوصی اقتصادی خراسان جنوبی پیرو مسئولیت‌های اجتماعی که دارد، تقبل کرد تا یک دستگاه مینی بوس را خریداری و به این دانش آموزان اهدا کند.

وی بیان کرد: امروز یک دستگاه مینی بوس به فرماندار شهرستان سربیشه تحویل داده شد تا آن را به روستاهای مرزی که مشکل ایاب ذهاب دانش آموزان داشتند، اهدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1256407

مهمترین اخبار ایران و جهان: