نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 11:14

شهرک فناوری استان سمنان در 4 حوزه تخصصی ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از تصویب ایجاد شهرک فناوری استان در چهار زون تخصصی با مدیریت متمرکز این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد شهرک فناوری با توجه به وجود ظرفیت‌ها در چهار منطقه استان سمنان مکان‌یابی شود.

وی با اشاره به خدمات و سرفصل‌های زون‌های تخصصی، تصریح کرد: خودرو و قطعات خودرویی در سمنان، ماشین‌های الکتریکی و الکترونیکی در شاهرود، فرآوری دارویی و صنایع معدنی در دامغان و خودرو و قطعات خودرویی و صنایع شیمیایی در گرمسار؛ زون‌های تخصصی است که مکان‌یابی بر اساس آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: مرکز خدمات فناوری کسب و کار، اراضی صنعتی شهرک، اراضی تحقیق و توسعه (R&D)  و آزمایشگاه‌ها از اجزای شهرک فناوری استان سمنان خواهند بود.

وی بیان کرد: شرکت‌های خدمات مشاوره تخصصی و شرکت‌های کارآفرینی که فعالیتی اقتصادی را شروع نموده اما حجم فعالیت شرکت و توان مالی آن تا حدی نیست که ساختمانی مستقل داشته باشند و امکان اجاره واحدی استیجاری را دارا هستند می‌توانند در مرکز خدمات فناوری کسب و کار مستقر شوند.

باقری تصریح کرد: شرکت‌های فناوری که دارای سابقه فعالیت تولید و ثبت پتنت در حوزه فناوری‌های برتر (مواد پیشرفته) و نیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی و کادر تخصصی مناسب بوده و امکان توسعه فعالیت و اشتغال را تا میزان خوبی دارا می‌باشند، از اراضی صنعتی شهرک برخوردار می‌شوند.

به گفته وی، اراضی تحقیق و توسعه (R&D) برای استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ که علاقنمند به ایجاد واحد تحقیق و توسعه خود در شهرک و استفاده از خدمات شهرک می‌باشند، در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه‌های این شهرک فناوری شامل آزمایشگاه اصلی (مرجع) شهرک و چند آزمایشگاه تخصصی اقماری خواهد شد.

شهرک فناوری مجموعه‌ای است که ضمن فراهم آوری زیرساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره‌ای 

با گردآوری و تجمیع  اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت‌های نرم‌افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید را فراهم می‌آورد.

کمک به ایجاد و رشد شرکت‌های فناوری محور با تأکید بر تولیدگران بخش خصوصی، نهادینه‌سازی و کارآمد نمودن فرایندهای تولید، انتقال، جذب، بومی‌سازی و اشاعه فناوری‌های نوین ازجمله اهداف ایجاد شهرک فناوری استان سمنان است.

استقرار در کریدور علم و فناوری استان سمنان، مجاورت تمامی زون‌های شهرک با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های معتبر استان در فاصله کمتر از ۱۰ کیلومتر، واقع در قلب مناطق عمده صنعتی استان ازجمله ویژگی‌های شهرک فناوری استان سمنان است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210895

مهمترین اخبار ایران و جهان: