نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 20:25

رویکرد آموزش نظری به سمت مهارت آموزی تغییر کند

اهواز- سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بر آموزش مهارت آموزی در سنین پایین تاکید کرد و گفت: رویکرد آموزش نظری به سمت مهارت آموزی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی ضمن دیدار با «شهرام ملایی هزاروندی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در اشتغال دارند و به همین دلیل در نهضت مهارت آموزی تمامی مراکز آموزشی استان و صنایع باید با فنی و حرفه‌ای هم افزایی کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزش عالی در نهضت مهارت آموزی نقش آفرینی کنند.

وی با تاکید به اینکه مهارت آموزی باید از سنین پایین شروع شود، تصریح کرد: برای این امر مهم ضرورت دارد تا نیازهای آموزش مهارتی استان احصا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این دیدار گفت: امسال برای اولین بار سند مهارت آموزی تدوین و در قالب ۱۹ گروه هدف برنامه‌ریزی شده است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و ظرفیت‌های خالی مراکز آموزشی احصا شده است، ادامه داد: امید است با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد نقش آفرینی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

وی گفت: رویکرد آموزش مهارتی در صنایع متفاوت با گذشته تدوین شده و در نشست‌های تخصصی با صنایع و دستگاه‌های اجرایی سالی متفاوت در حوزه مهارتی خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257651

مهمترین اخبار ایران و جهان: