نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 17:20

ارتباط موثر بین بخش خصوصی و نخبگان نیست

بابلسر- مدرس کارگاه ثروت در جشنواره بین المللی حرکت نبود ارتباط موثر بین بخش خصوصی و دانشگاه را حلقه مفقوده برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزایی بعدازظهر یکشنبه در کارگاه ثروت برای انجمن‌های برتر علمی دانشجویان سراسر کشور بیان کرد: در امر زیست بوم فناوری افراد نخبه کم نداریم و از طرف دیگر منابع طبیعی وجود دارد پس با وجود معادن و نخبگان باید ثروت آفرینی شود.

وی حلقه مفقودی در ایران را نبود ارتباط مؤثر با بخش خصوصی دانست و گفت: این بخش قابلیت‌های نخبگان داخلی خود را نمی‌شناسد و به خاطر همین از خارج کشور محصولات را آورده و استفاده می‌کنند، پس با ایجاد هم‌افزایی نخبگان با بخش خصوصی آن حلقه مفقوده پیدا و آن زنجیره بسته می‌شود.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در این کارگاه سعی شده به دو مورد توجه شود که مورد اول مزیت‌های استانی برای مردم آن استان شناسانده و آگاهی بخشی شود و دیگر اینکه با توجه به پایین بودن نقش اقتصاد دانش‌بنیان و جی پی دی نیم درصدی کشور، با ایجاد مباحثه دو طرفه به مانند کره جنوبی و آمریکا آن اقتصاد را در ایران افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در این کارگاه بررسی شد تا ورود جوانان به مسیر فناوری نه کنکور سوق داده شود و حتی ورود دانش‌آموزان به این سمت فناوری باشد، بنابراین این کارگاه با حضور نخبگان فناور و نوآور به دنبال آسیب‌شناسی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228307

مهمترین اخبار ایران و جهان: