نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 09:26

روابط راهبردی و بحران‌های منطقه محور رایزنی «اردوغان» و «بن زاید»

رئیس امارات و رئیس جمهور ترکیه در دیداری مشترک، در خصوص تقویت روابط راهبردی میان دو کشور و گسترش همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات در جریان دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در نشستی مشترک در خصوص گسترش همکاری‌های میان ترکیه و امارات در زمینه‌های مختلف و در چارچوب منافع مشترک رایزنی کردند.

بن زائد و اردوغان در این دیدار که در جریان سفر روز گذشته رئیس امارات به ترکیه صورت گرفت، در خصوص تقویت روابط راهبردی و همکاری‌های اقتصادی گسترده میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

آنها روند پیشرفت روابط دوجانبه میان ترکیه و امارات را در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های اقتصادی و تجاری و تکنولوژی‌های پیشرفته در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر و امنیت غذایی و گردشگری در چارچوب توافق همکاری اقتصادی که مارس ۲۰۲۳ میان دوکشور امضا شد، بررسی کردند.

رئیس امارات و رئیس جمهور ترکیه نسبت به سطح بالای روابط میان دو کشور و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی آنها، ابراز خرسندی کرده و بر ضرورت نهادینه کردن الگوی همکاری مشترک در منطقه بر پایه حمایت از صلح و ثبات و ساختن آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آتی، تاکید کردند.

آنها همچنین به لزوم تقویت همکاری‌های مشترک و سازنده برای دستیابی به راهکارهای حل چالش‌ها و بحران‌های کنونی منطقه و جهان اشاره کردند.

اردوغان در این نشست تاکید کرد که ترکیه اهمیت زیادی به روابط خود با امارات به عنوان شریک مهم این کشور در روند پیشرفت اقتصادی و حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی، می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276551

مهمترین اخبار ایران و جهان: