نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:38

برگزاری نخستین همایش ملی پارک های ملی در گلستان

دبیر همایش ملی ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت گفت:نخستین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت از امروز تا چهارم خردادماه در پارک ملی گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس سید محمود قاسم‌پوری در نخستین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت در پارک ملی گلستان در محدوده شهرستان گالیکش اظهار کرد: نخستین همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت دوم تا چهارم خردادماه در ۱۰ محور آموزش و تفسیر در حفاظت، تنوع زیستی حفاظت و گونه ها، فرهنگ و دانش بومی در حفاظت، گردشگری در مناطق تحت حفاظت، حفاظت فیزیکی، حفاظت مشارکتی، تعارضات و تهدیدها، خدمات اکوسیستمی در مناطق تحت حفاظت، چالش ها و راهبردها مدیران و بسترها و چالش های قانونی حفاظت در این مناطق با حضور مدیران کشوری و استانی و استاندار گلستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد ۷۹ مقاله پذیرفته شده و ۲۰ مقاله بصورت سخنرانی و مابقی بصورت پوستر در حاشیه همایش برپا می شود.

دبیر همایش ملی پارک های ملی و مناطق تحت حفاظت خاطرنشان کرد: قرار است این همایش ملی بصورت ادواری سالانه در یک پارک ملی کشور با حضور اساتید، دانشگاهیان و پرسنل محیط زیست برگزار شده و در این همایش تجربیات و نیازها برای تصمیمات ارزنده منتقل شود.

وی بیان کرد: در آغاز مراسم از نقشه پارک ملی گلستان و سیمای جانوری این پارک رونمایی شد.

قاسم پوری گفت: سخنرانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار گلستان، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گلستان از سخنرانان حضوری و سپاستین اشمیت بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد ( INC) از کشور المان و نی زار هانی نائب منطقه ای کمیسیون جهانی مناطق حفاظت شده(IUCN) از کشور مالزی از سخنرانان آنلاین در این همایش هستند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233207

مهمترین اخبار ایران و جهان: