نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:55

جاده پرتردد گلستان چشم به همت مسئولان دوخته‌ است

رئیس شورای شهرستان گرگان: متاسفانه جاده توسکستان که یکی از پرحادثه‌ترین محورها است و تصادف های مهیبی در آن رخ می دهد، بنابر مصوب پارسال باید تعریض می شد که هنوز اقدامی در این راستا انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی عرب در دیدار با تحریریه خبرگزاری فارس در استان گلستان، ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد:  محور توسکستان به شاهرود که در ۱۸ کیلومتری گرگان واقع شده است است و شریان اصلی تردد بین استانی و کریدور جنوب به شمال است، جاده ای حادثه خیز است.

رئیس شورای شهرستان گرگان افزود: دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند که چرا در جاده پرحادثه‌ توسکستان که تصادف های مهیبی در آن رخ می دهد و باید تعریض می شد، به بهانه نبود اعتبار تعمیر نشده است.

مسیری با این حجم ترافیک، باید از یک راه روستایی به راه اصلی تبدیل و محور آن تعریض شود تا خودروها بتوانند به راحتی عبور و مرور کنند.

وی افزود: متاسفانه جاده توسکستان که محوری گردشگر پذیر و زیباست، به حال خود رها شده است. این جاده فاقد روشنایی و  شانه خاکی است و کامیون هایی که در آن تردد می کنند، به آسفالت و جاده آسیب می رسانند.

وی افزود: متولیان امر باید برای چنین محورهای آسیب خیز در استان فکری کنند تا تلفات جانی در این حادثه ها کمتر شود.

رئیس شورای شهرستان گرگان همچنین در رابطه با استعلام زمین‌های کشاورزی در حاشیه جنگل که طبق قانون، عکس دهه ۴۰ را ملاک قرار می دهند گفت: کشاورزی در حاشیه جنگل زمین دارد و می خواهد در املاک خودش آبیاری قطره ای انجام دهد، منابع طبیعی عکس هوایی را ملاک قرار می دهد و اگر زمین مشمول این قانون باشد، کشاورز از استعلام می ترسد و آبیاری قطره ای انجام نمی دهد. این معضل باید حل شود تا کشاورزان بهره وری را در این مناطق افزایش دهند.

پایان پیام/ 83022

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441595

مهمترین اخبار ایران و جهان: