نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:09

هیأت رئیسه شوراهای اسلامی بعد از14 مرداد وجاهت قانونی ندارد

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان گفت: انتخابات هیأت رئیسه شوراها تا 14 مرداد تعیین تکلیف می‌شوند و بعد از این تاریخ فعالیت هیأت رئیسه قبلی وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید خلجی، مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان در حاشیه انتخاب اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه همه شهرهای استان به غیر از صائین‌قلعه و قیدار که با سرپرستی اداره می‌شوند، شهردار منتخب دارند، اظهار کرد: انتخابات هیأت رئیسه شوراها تا 14 مرداد تعیین تکلیف می‌شوند و بعد از این تاریخ فعالیت هیأت رئیسه قبلی وجاهت قانونی ندارد.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شوراهای اسلامی استان‌ها، شهرستان‌ها و  بخش‌ها خبر داد و گفت: انتخابات هیأت رئیسه‌های این شوراها هم به عنوان شورای فرادست باید برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد استعفاهای اعضای شورا برای حضور در انتخابات گفت: تعداد استعفاهای اعضای شوراها برای انتخابات دو نفر از شورای شهر زنجان بود، هر چند یک مورد هم از طارم اعلام شد، منتهی وصول نشد.

خلجی با اشاره به قطع همکاری اعضای شورای اسلامی شهر قیدار با شهردار قبلی افزود: اعضای شورا هنوز برای انتخاب شهردار جدید اقدامی نکرده و این شهرداری فعلا با سرپرستی اداره می‌شود.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان با تشریح وضعیت شهرداری ابهر و اینکه اعضای شورا، شهردار قبلی را به دلیل عدم سکونت برکنار کرده و شهردار جدیدی را انتخاب کردند، تصریح کرد: شهردار قبلی در دیوان عدالت طرح دعوا کرده و دیوان به مصوبه شورا ایراد وارد کرد و سپس سه عضو شورا به رای بدوی شورا اعتراض کردند و در حال حاضر این دفتر منتظر رای دیوان است.

وی با تاکید بر اینکه خطاب رای دیوان همه اعضای شورای شهر ابهر هستد، ادامه داد: اعتراض به این رای حق همه اعضا است و با توجه به قوانین و مقررات منتظر رای هستیم.

خلجی با اذعان به حواشی ایجاد شده در مورد شهرداری ابهر افزود: این حواشی مورد تایید مدیریت امور شوراها و شهرداری‌ها نیست و رعایت قوانین و مقررات مورد تاکید است.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری‌های استانداری زنجان با بیان اینکه در جریان جزئیات بررسی موضوع شهرداری ابهر در دیوان نیست، ادامه داد: باید متوجه باید که حیدری شهرداری فعلی تا تعیین تکلیف رای دیوان شهردار ابهر است و امور را انجام می‌دهد و به محض ابلاغ رای دیوان، حکم صادره اجرا خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421951

مهمترین اخبار ایران و جهان: