نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:04

امسال ۵۰۰ هزار دانش آموز عازم اردوهای راهیان نور خواهند شد

مریوان- رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از تمامی مدارس از سراسر کشور هدف گذاری شده که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین افتتاح اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب روز سه شنبه در یادمان شهدای گمنام دریاچه زریوار مریوان با حضور سردار مجتبی باستان مسئول بسیج دانش آموزی کشور، سردار مدنی جانشین سپاه بیت المقدس کردستان و مسئولین این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم سردار باستان مسئول بسیج دانش آموزی کشور اظهار کرد: اردو راهیان نور در تمام فصول سال چه در ایام تعطیلات تابستان و چه در ایام باز گشایی مدارس برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از تمامی مدارس از سراسر کشور هدف گذاری شده که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

سردار باستان افزود: امروز افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی غرب و شمال غرب در کنار مزار مطهر و منور شهدای گمنام در دریاچه زریوار در حال برگزاری هستیم.

وی اظهار داشت: طی برنامه‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان تابستان، دانش آموزان در اردوی راهیان نور اوقات فراغت خود را بگذرانند و از یادمان‌ها در این مناطق بازدید به عمل آورند.

وی هدف از این اردوها را تربیت نسل آینده ساز جامعه عنوان کرد و گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهن نودی با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ارزش‌هایی است که به تحقق تحول سند بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یک هدف والا در این مسیر را در حال طی کردن است و آن رسیدن به حیات طیبه می‌باشد که در آن تربیت نسل جوان کشور بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور عنوان کرد: اردوهای راهیان نور یکی از جاهایی است که می‌تواند مفهوم ارزش‌های انقلاب اسلامی را انتقال بدهد.

وی هویت بخشی به نسل جوان امروز را دومین هدف این امر بیان کرد و افزود: در این سفر دانش آموزان به کمک مسئولین یا معلمین خود در بازدید از یادمان‌های مقدس می‌توانند تجربه سفر سیاحتی، زیارتی و معنوی را هم تجربه کنند.

سردار باستان اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که راهیان نور و مکتب شهدا درس آموز است چرا که هر کس در این فضای معنوی و ارزشی وارد شود از معنویات آن بهرمند خواهد شد.

در ادامه این مراسم سردار علیرضا مدنی جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور آشنایی دانش آموزان با دوران دفاع مقدس و مناطقی است که رزمندگان اسلام در آنجا عملیات و رشادت‌های خود را برای پیروزی انقلاب به سرانجام رساندند.

مدنی خاطر نشان کرد: از دانش آموزان انتظار می‌رود راه مبارزه با استکبار جهانی را به نحو احسن یاد بگیرند و در حفظ دستاوردهای انقلاب کوشا باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432451

مهمترین اخبار ایران و جهان: