نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 10:41

حمل 2 میلیون تُن کالا از خراسان‌شمالی به سایر نقاط کشور

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: 2 میلیون و 442 هزار تن کالا طی 10 ماه امسال از خراسان شمالی توسط ناوگان حمل و نقل باری به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن کالا طی ۱۰ ماه امسال از خراسان شمالی توسط ناوگان حمل و نقل باری به سایر نقاط کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۹ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: این میزان کالا توسط ۱۷۷ هزار سفر جابجا شده است که در مقایسه با سال قبل ۱۱.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی عمده‌ترین کالای حمل شده در این مدت را کود اوره، سیمان و پودر آلومینیوم دانست و افزود: بیشترین حمل کالا از شهرستان بجنورد و مربوط به کارخانه‌های پتروشیمی و سیمان است.

وی تصریح کرد: ۲۶ شرکت حمل‌ونقل کالا و ۸ هزار و ۳۶۰ راننده در بخش ناوگان باری خراسان‌شمالی فعالیت می‌کنند.

مشتری ادامه داد: ۷ هزار و ۸۵۹ دستگاه ناوگان باری شامل ۳ هزار و ۲۱۸ دستگاه وانت بار و ۴ هزار و ۶۴۱ دستگاه کامیون، کامیونت و تریلر در بخش حمل و نقل باری فعال است.

این مقام مسئول افزود: هم استانی‌ها، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه مشکل و شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به منظور رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027051

مهمترین اخبار ایران و جهان: