نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 18:37

تدارک ۲۷ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اردبیل

اردبیل- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای اولین بار ۲۷ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان اردبیل فراهم شده تا امکان صدور مجوز به سرمایه‌گذاران فراهم آید.

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از بررسی و جمع‌بندی نظرات کارشناسی در بخش گردشگری و همزمان با رویداد ۲۰۲۳ در اردبیل، تصمیم گرفتیم تا تمام استعلامات ۱۳ گانه را در مورد ۲۷ فرصت سرمایه‌گذاری انجام داده و این طرح‌های سرمایه‌گذاری را آماده جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران کنیم.

وی تصریح کرد: این ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است تا بدون اتلاف حتی یک روز وقت، به نام سرمایه‌گذاران موافقت اصولی صادر شده و با اهلیت‌سنجی کار اجرا و عملیاتی در این بخش شروع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تنها ما به تغییر نام در صدور موافقت اصولی نیاز داریم که این امر نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام شده و ما در قالب طرح‌های سرمایه‌گذاری شاهد ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر در حوزه گردشگری خواهیم بود.

محمدی ادیب ضرورت حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و طرح‌های اجرایی را در این حوزه یادآور شد و افزود: در محل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران این طرح‌ها به علاقه‌مندان ارائه شد تا با بررسی و ارزیابی دقیق در اجرای آنها مشارکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها با اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذار در مرحله صدور موافقت اصولی است و هفت پروژه دیگر نیز تا ۲ ماه آینده با نهایی شدن سرمایه‌گذاران در مراحل اجرایی قرار خواهد گرفت.

محمدی ادیب اضافه کرد: در کنار ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال جدید، ما از رویداد ۲۰۲۳ استفاده می‌کنیم تا در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اردبیل را با تمام ظرفیت‌ها به مخاطبان معرفی کنیم تا بیشترین مشارکت در توسعه این حوزه را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: اردیبهشت ماه سال آینده نشست سفرای کشورهای عضو اکو و در مهرماه سال آینده نیز اردبیل میزبان نشست وزرای کشورهای عضو اکو خواهد بود تا رایزنی‌های علمی، تخصصی و طرح‌های در حال اجرا مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: قرار است اردیبهشت ماه همزمان با برگزاری نشست سفرای کشورهای عضو اکو در اردبیل، جشنواره کوچ عشایر نیز به صورت بین‌المللی برگزار شود تا از این رویداد نیز به نفع استان و معرفی استعدادهای آن استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046551

مهمترین اخبار ایران و جهان: