نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:52

اهمیت وحدت ملی و جلوگیری از انفصال اجتماعی و فرهنگی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بخشودگی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر حاکی از میزان اهمیت وحدت ملی و جلوگیری از انفصال اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ستایشی در نوزدهمین نشست خبری قوه قضائیه با اصحاب رسانه با اشاره به حضور معنادار و حماسی مردم متدین در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: بر پایه رفراندوم ملی در قالب راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر تجلی اراده آزادی خواهانه و استکبارستیزانه ملت ایران بود که ۴۴ سال به رغم بدخواهی دشمنان قسم خورد با ثبات قدم و ایستادگی اراده خود را دنبال کرده است.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران اسلامی برای حراست از انقلاب بنیان نهاده خود اعلام آمادگی کردند. واقعیت آن است که بی تردید دشمن در اتاق‌های سیاستگذاری خود بر لایه‌های عمیق این حضور متمرکز شده و علت ناکام بودن خود را دنبال خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دشمن در جنگ شناختی اخیر تلاش داشت تا با طرح روایت‌های جعلی کل ملت را تحت تأثیر خود قرار دهد اما راهپیمایی عظیم و میلیونی ملی نشان داد که داستان سرایی‌های دشمن ناکام مانده است.

ستایشی اذعان کرد: راهپیمایی عظیم ملت نشان داد که انقلاب اسلامی و قانون اساسی منبعث از آن محور وحدت بخش و مورد تمسک همه ملت ایران است.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: راهپیمایی عظیم میلیونی ملت راه اتحاد کلمه ملت در برابر خودکامگی دشمن راز و رمز بی بدیل است که همه باید آن را محترم بشمارند.

وی با اشاره به عفو اخیر به مناسب دهه مبارک فجر گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بخشودگی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر حاکی از میزان اهمیت وحدت ملی و جلوگیری از انفصال اجتماعی و فرهنگی است. یکی از ویژگی‌های این عفو، تسری آن بر متهمان بوده است.

ستایشی با اشاره به معیاری بودن عفو اخیر و گستردگی دایر شمول آن گفت: اجماع ملی حاصل از این عفو که آشکار شد حاکی از شدت نباز جامعه به وحدت و انسجام و نفرت ولی از تفرقه افکنان بود. اقدام ریاست قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی حربه دشمن برای ایجاد شکاف اجتماعی را کند ساخت.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه خاطرنشان کرد: پیام اصلی عفو اخیر باز بودن آغوش ملت برای بازگشت و تبدیل ملت به ید واحده در برابر دشمنی‌های مداوم علیه استقلال و ایران یکپارچه است.

وی در ادامه بیان کرد: هل دادن جوانان و بخش‌های آسیب پذیر به سمت دشمن و گرفتاری آنها اقدامی نابخشودنی است.

ستایشی تصریح کرد: مسئولان در بخش اقدام، خانواده‌ها در بخش صیانت و لایه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختص به خود باید با همگامی اقدامات بعدی در خصوص جمعیت عفو شده را دنبال کنند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با تسلیت به بازماندگان زلزله خوی مصیبت‌زدگان ترکیه و سوریه گفت: آمادگی کامل داریم تا در حد مقدورات به کمک زلزله‌زدگان خوی، سوریه و ترکیه بشتابیم.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037551

مهمترین اخبار ایران و جهان: