نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 16:36

شمار قربانیان غیرنظامی منطقه دونتسک به حدود ۴۵۰۰ نفر رسید

مقامات جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک همکاری و کنترل مسائل مرتبط با جنگ اوکراین می‌گویند که از آغاز تشدید تنش‌ها در دونباس، حدود ۴هزار و ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مرکز مشترک همکاری و کنترل مسائل مرتبط با جنگ اوکراین با ارائه آماری، اعلام کرد که از آغاز تشدید تنش‌ها در منطقه دونباس در ۱۷ فوریه ۲۰۲۲(۲۸ بهمن ۱۴۰۰)، حدود ۴هزار و ۵۰۰ غیرنظامی جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند.

این مرکز با ارائه این آمار نوشت: در جریان ۳۸۲ روز تشدید تنش، ۶۷۴ غیرنظامی شامل ۲۷ کودک در اراضی داخل منطقه‌ای که پیش از آغاز عملیات نظامی مرزبندی شده بود، کشته شدند. پس از آزادسازی این اراضی، ۳هزار و ۷۷۹ غیرنظامی شامل ۱۰۶ کودک جان خود را از دست دادند. در مجموع ۴هزار و ۴۵۳ نفر از جمله ۱۳۳ کودک جان باخته‌اند.

شرایط خط مقدم جبهه در دونباس، صبح ۱۷ فوریه تشدید شد. بمباران شدید ارتش اوکراین به کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی منطقه انجامید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و معاهده‌های دوستی و همکاری و کمک دوجانبه بین سران این مناطق و مسکو به امضا رسید.

پوتین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، دستور آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد. جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077107

مهمترین اخبار ایران و جهان: