نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:23

مسموم‌سازی دانش‌آموزان، بعد دیگری از جنگ ترکیبی است

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به لزوم توجه به محیط زیست و یاری دولت در کاشت یک میلیارد درخت و با بیان اینکه کشور درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی است، گفتند: جنایت بزرگ مسموم سازی دانش آموزان معصوم در مدارس بعد دیگری از جنگ ترکیبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز با اشاره به لزوم توجه به محیط زیست و یاری دولت در کاشت یک میلیارد درخت به هفته مساجد و توجه به کارکرد مختلف این مکان عبادی و سیاسی تاکید کرده و با بیان اینکه کشور درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی است، گفتند: جنایت بزرگ مسموم سازی دانش آموزان معصوم در مدارس بعد دیگری از جنگ ترکیبی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه مسئله حفظ محیط زیست از مهمترین مسائل کشور و تصریح قانون اساسی کشورمان است، اظهار کرد: هیچ‌کس نباید این قانون را نقض کند و برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال و فراخوان مردم به شعار هر ایرانی سه نهال که به  عدد ملت ایران معنایش این است که در طول چهار سال برنامه دولت در این بخش تحقق خواهد یافت.

امام جمعه ماهنشان با درخواست از مردم برای یاری دولت در کاشت یک میلیارد درخت افزود: توجه به تنوع گونه‌های درختی اعم از مثمر و غیرمثمر هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به هفته غبارروبی مساجد و ضمن گرامیداشت این هفته لزوم توجه به کارکرد عبادی، سیاسی، اجتماعی، تبلیغی و آموزشی و تربیتی و مبارزاتی و نظامی مساجد را خواستار شد و گفت: نباید به مساجد تک بعدی و تک کار کردی نگاه شود.

علی‌اکبری با اشاره به روز شهید و ضمن گرامیداشت این روز و با بیان اینکه باید جایگاه ایثار و شهادت در جامعه برای جوانان بیان شود، تصریح کرد: نباید از ایثار و شهادت غفلت شود و همگی موظف به پاسداری از حرمت شهید و ایثارگران هستیم و روز شهید آغاز راه و احساس مسؤولیت جامعه در قبال شهیدان است.

همچنین حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار مسمومیت دانش‌آموزان را جنایت دانست و افزود: امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار ترکیبی هستیم که جنایت بزرگ مسموم سازی دانش آموزان معصوم در مدارس بعد دیگری از این جنگ ترکیبی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ملتهب کردن فضای جامعه که این روزها بر اثر مسموم شدن عده‌ای از دانش آموزان در بعضی از مدارس انجام گرفته، ادامه همان پروژه اغتشاشات است که دشمن بعد از ایجاد ناامنی از طریق آشوب و اغتشاش و ناکام ماندن، به پروژه ملتهب کردن فضای جامعه روی آورده است.

وی با تاکید بر اینکه بالاتر از امنیت، حس داشتن امنیت است، تصریح کرد: در طراحی هوشمندانه و خباثت آمیز مسمومیت‌های سریالی مدارس، دشمن طبق معمول به جای امنیت، «حس امنیت» را هدف قرار داده است، چراکه ازبین بردن حس امنیت در خانواده‌ها، کم هزینه تر و پرثمرتر از رویارویی با امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی با بیان اینکه وقتی تلاش گسترده ماه‌های اخیر برای ورود صدها هزار سلاح و مهمات سبک و سنگین راه به جایی نبُرد، روند مذبوحانه مسمومیت‌های ضعیف که با اقدامات درمانی سرپایی بهبود می‌یابند، با فشار عملیات روانی هراس افکنی، در دستور کارشان قرار گرفت، ادامه داد: اتهام افکار طالبانی متحجرانه درباره عوامل مسمومیت‌ها از دیگر اهداف شوم جنگ ترکیبی با محوریت مسمومیت مدارس است.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: با وجود اینکه هیچگاه در ایران اسلامی گروه‌های مذهبی و حاکمیتی، مدعی مخالفت با تحصیل دختران نبوده‌اند و جمهوری اسلامی پیشتاز جهان در نرخ رشد تحصیل و آموزش زنان است، اما این برای دشمن در راستای تحقق مسمومیت ترکیبی هیچ اهمیتی ندارد.

وی به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال اشاره و تصریح کرد: بسیاری از کارها و رفتارها که با عنوان چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد یک خرافه است و از هر گونه حقیقت و واقعیت تهی و خالی  است و با عقل در تضاد است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084851

مهمترین اخبار ایران و جهان: