نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 17:05

نقش زنان در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) تاثیرگذار است

ارومیه - رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت:نقش زنان در زمینه سازی ظهور حجت بن الحسن (عج) و حضور در صحنه‏های مختلف از جمله صحنه های فرهنگی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی و... جلوه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن محمدی، ظهر چهارشنبه در همایش اجتماع بانوان مهدوی که در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: درست است که امام زمان (عج) از دیده عموم غایب است اما مؤمنین با استناد به روایات و احادیث از حضرت تصویرسازی می‌کنند و طبق زیارت آل یاسین به حالات مختلف حضرت سلام و درود می‌فرستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه ادامه داد: رفتار و عملکرد ما در قبال انقلاب اسلامی و نایب امام زمان (عج) به گونه‌ای تمرین اطاعت از امام عصر است و برخی از علما انقلاب اسلامی را شمِه ای از ظهور و مقدمه سازی آن عنوان می‌کنند و لذا همان گونه که از اطاعت از امام زمان واجب است، اطاعات از ولی فقیه مطلق نیز بر پیروان حضرت واجب می‌باشد.

وی تصریح کرد: نقش زنان قبل از ظهور در زمینه سازی ظهور حجت بن الحسن (عج) و حضور در صحنه‌های مختلف از جمله صحنه‌های فرهنگی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی و… جلوه می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه گفت: کسب آگاهی هر چه بیشتر، ایجاد آمادگی در خود و دیگران، تربیت فرزندان و آشنا نمودن آنها با حضرت مهدی (ع) و ایجاد عشق و شور در آنها، بخشی از این نقش مهم است.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب همیشه از امید سخن می‌گویند و به جامعه امید بخشی می‌دهند اما در دو مسئله فرهنگ و جمعیت هشدار می‌دهند و در این دو مورد نقش زنان بی نظیر است و می‌توانند با تربیت نسل ظهور، زمینه سازی ازدواج آسان و کمک به مسئله جمعیت نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر مسئله جمعیت را جدی نگیریم در آینده‌ای نه چندان دور در یک بحران و تله‌ای گرفتار خواهیم شد که خارج شدن از آن ده‌ها سال طول می‌کشد و لذا امروز یکی از وظایف بانوان و مادران این سرزمین توجه به این مسئله است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081507

مهمترین اخبار ایران و جهان: