نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 17:17

خبرخوب|اینجا دست به خاک می زنیم جواهر می شود!

مراکش به نیمه نهایی رسید و ته مانده غم صعود نکردن مان را شست و برد! تیم فوتبال یک کشور مسلمان آفریقایی که با بردش، پرچم فلسطین را، فلسطین عزیزمان را، بالا می برد. پرچم فلسطین که البته همیشه بالاست. اما در جام جهانی که چشم ها روی ثانیه ثانیه تصویرها متمرکزند، موج برداشتن پرچم فلسطین، شور و شوق دیگری دارد. به امید روزی که همین جا با هم در خوشی محو غده سرطانی اسراییل، کف بزنیم و هلهله کنیم. روزی که دیر نیست.

گروه خبرخوب: «خسته نباشید دلاوران، خداقوت پهلوانان! پرقدرت ایران! زیبا ایران! ماندگار ایران! عشق ما ایران! زنده و جاودان بمانی ایران عزیز در پناه مولا علی!» اینها را که گفتم، خودتان با صدای هادی عامل بخوانید!

کاروان ووشو کشورمان با کسب ۱۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز مقتدرانه به مقام قهرمانی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان رسیده و یک بار دیگر برق پرچم کشورمان، دل ما را برده. تبریک به قهرمانان عزیز ووشو و هرکس که دلباخته نام ایران است.

 

 

احیای تولیدی­‌ها، این قسمت: مقواسازی بروجن

دیروز همین جا در بسته خبر خوب روزانه، خبر شگفت انگیزی را خدمتتان عرض کردیم. اینکه در یک سال گذشته، دو هزار و دویست واحد تولیدی که ورشکسته یا تعطیل شده بودند، احیا شده اند. ممکن است پیرو آن خبر، این سوال برای برخی مخاطبان پیش آمده باشد که «پس کو؟ چرا ما ندیدیم؟!» سوال خوبی است. آدمیزاد که نباید همین طوری هر حرفی را قبول کند. فرض کنید به شما خبر دهند که در قبرس، یک جوان بی گناه را زندانی کرده اند، پاهایش را هم با ارّه برقی بریده اند، او هم اعتصاب غذا کرده و لب هایش را به هم دوخته است و اگر تا الان نمرده باشد، دیگر حتما تا آخر شب می میرد. شما همین طوری این حرف را قبول می‌کنید و برای جوانان مظلوم قبرس ناله و فغان سر می دهید؟! معلوم است که نه! چون می دانید که ممکن است فردا فیلم همان جوان قبرسی منتشر شود که دارد در حیاط زندان خروس قندی می خورد و زو بازی می‌کند! خلاصه ما برای حق سوال مخاطب در برابر اخبارمان احترام قایلیم و اصلا توقع نداریم شما همین طوری بی چون و چرا همراهمان دست و جیغ و هورا بکشید یا مجلس سوگواری و خنج زدن صورت به پا کنید!

بله، داشتیم می گفتیم. کلی واحد تولیدی احیا شده اند که یکی شان کارخانه مقواسازی بروجن است. این واحد تولید مقوای صنعتی، بعد از ۱۵ سال تعطیلی دوباره به چرخه تولید بازگشته است و می تواند سالانه حدود ۷ هزار تن مقوای صنعتی به بازار عرضه کند. با راه‌اندازی این کارخانه به طور مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال ۱۹۰ نفر فراهم شده است.

کاش بتوانیم یکی یکی این واحد‌های تولیدی را به شما معرفی کنیم تا هر روز چشممان به نام یک کارگاه یا کارخانه وطنی روشن و دلمان از چرخیدن چرخش گرم شود.

 

دوستی ما از عمامه­ شروع شد

بزودی در صفاسیتی های سراسر کشور: طلاب و روحانیون به همراه نوجوانان و جوانان، در حال جوج زدن، طناب کشی، گرگم به هوا، هم خوانی سرودهای انقلابی و سایر تفریحات سالم!

پیشاپیش این اطلاعیه را دادیم که یک وقت اگر دست خانم بچه ها را گرفتید و به اماکن تفریحی-گردشگری رفتید، از دیدن این صحنه ها متعجب نشوید. البته تعجبی هم ندارد. چنین مرام و روشی را ما قبلاً هم در شیوه زیست برخی شخصیت های دینی مان دیده ایم. یک نمونه اش مرحوم استاد علی صفایی حائری. ایشان شخصیتی بسیار مردمی داشت و در حالی که به گفته شاگردانش، یک مجتهد بود و درس های سطوح عالی حوزه را تدریس می‌کرد، در همان حال هر هفته در کوچه با جوانان و نوجوانان فوتبال بازی می‌کرد. استاد با طلبه ها در رودخانه شنا می کرد و در پاسخ به اعتراض بعضی ها، خاطراتی از مرحوم حاج عبدالکریم حائری رحمت‎الله علیه (موسس حوزه علمیه قم) نقل می کرد که ایشان با طلبه ها الک دولک بازی می کردند.

ویدئوی بالا را ببینید و در ذهن تان تصویرسازی کنید. تصویر جامعه ای که در آن روحانیون و مردم، بسیار به هم نزدیکند و در غم و شادی و درد و رنج هم شریک. این همان تصویر اصیل یک جامعه ایمانی است.

 

نیتی که از عمل برتر است

کفاش خوش دل نجف آبادی، کفش های بدون استفاده را تحویل می گیرد، تعمیر می کند و می رساند به دست کسانی که به آن ها نیاز دارند.این یعنی دست هیچ کس برای خیررسانی بسته نیست. همه می‌توانند در همان دایره امکاناتشان، روزنه ای برای خدمت به خلق خدا بگشایند. این کفاش مهربان می توانست بگوید من که وسعش را ندارم برای نیازمندان کفش نو بخرم، پس دستم از کار خیر بسته است. کسی هم به او خرده نمی گرفت. اما او راهی دیگر باز کرد، تا از چرخه بده بستان های عالم، بازنماند و سرمایه معنوی اش، تهی نشود.

چه فکر خوبی هم کرده است. خیلی پیش آمده که ما با خودمان گفته ایم کاش می توانستم آستین این لباس را وصله تمیزی بکنم و به دست کسی برسانمش. کاش وقت داشتم این وسیله برقی خانگی را تعمیر کنم و کار کسی را با آن راه بیندازم. و ای کاش‌های بی نتیجه دیگر. کارهایی شبیه به این اقدام هموطن نجف آبادی، هم حجم زیادی از وسایل معطل مانده را به زنجیره استفاده برمی‌گرداند، هم خدشه ای به فرهنگ معیوب مصرف گرایی می اندازد. مادرمان زمین هم، از ما راضی تر است. دست مریزاد به کفاش نجف آبادی و احسنت به مخاطبی که این تصویر را تهیه کرده و کار خوب همشهری اش را، به گوش دیگران رسانده.

همراه‌­سرا، سرای همراهی و همدلی

دیده اید وقتی غمی از دل کسی بر می‌داریم و دست خدا می شویم تا در بسته ای را به روی انسانی باز کنیم، چطور آن آدم از ته دل دعایمان می کند؟ «الهی عاقبت بخیر شی»، «الهی دست به خاک می زنی جواهر بشه»، «الهی خدا عوضشو به بچه هات بده»، «الهی خیر از جوونیت ببینی».

خودمان هم تجربه اش کرده ایم. کسی گرهی از کارمان گشوده و ما عمیقا شاد و راضی شده ایم. همین جور چپ می‌رویم، راست می آییم، هی ذوق از دلمان بالا می آید و برایش دعا می‌کنیم. برای هرکسی ماجرا را تعریف می کنیم، اولش یک خداپدربیامرزی اساسی برای فاعل آن کار می فرستیم. حالا این کار هم از همان جور خدمات است. این که به همراهان بیماران که از شهرهای دیگر به تهران آمده اند تا تن رنجور عزیزانشان را به دست طبیبان بسپارند، اسکان موقت داده شود. بندگان خدا غم بیماری دارند، شاید غم پول هم داشته باشند، سختی بی خانمانی در سرما و گرما دیگر از دل شان برداشته شود.

رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داده که تا ۱۰ روز آینده، دو همراه سرای جدید برای خانواده بیماران که در اطراف بیمارستان ها در انتظار بهبود حال مریض خود هستند، افتتاح می‌شود. او گفته که اکنون برای ۲۵۰۰ نفر ظرفیت اسکان موقت دارند؛ بطور مستقیم در ۵ همراه سرایی که در مجاورت بیمارستان‌های قلب شهید رجایی، مفید، امام خمینی (ره)، بهارلو و امام حسین( ع) وجود دارد ۵۰۰ نفر اسکان پیدا می‌کنند و در هتل‌ها و مراکز طرف قرارداد هم تا ۲ هزار نفر امکان اسکان موقت دارند.

الهی هر که دلی را آرام و خاطری را آسوده می کند، آرامش و رضایت دو دنیا نصیبش شود.

فرشته­‌ها خوشبختانه می‌­آیند

خواندن و شنیدن آمار سقط جنین های غیرقانونی، هوش از سر می برد و خواب از چشم می رباید. جان‌های عزیزی که می توانند از نعمت حیات بهره مند شوند و انسان برومندی برای ایران مان شوند، راه ورودشان به این دنیا سد می‌شود و هنوز نیامده، بار سفر می بندند.

اما مدتی است که گروه های خیریه و جهادی مختلف، عزم جزم کرده اند تا جلوی این اتفاقات را بگیرند و این آمار تکان دهنده را پایین بیاورند. گروه حسنا یکی از این گروه هاست که در عمر دو سال و نیمه اش، مانع از سقط ۱۲۰ طفل معصوم شده و در انتظار تولد ۸۰ نوزاد دیگر هم هست. گزارش فعالیت های این گروه را در ویدئو ببینید. فرشته ها خوشبختانه می آیند. عاقبت شان بخیر.

امروز به دیدار خدا برویم!

از امام صادق علیه السلام در اصول کافی نقل شده است که فرمودند: «مَن زارَ اَخاهُ فِى اللّهِ جَلَّ وَ عَزَّ قالَ اللّهُ جَلَّ وَ عَزَّ اِیّاىَ ذُرتَ وَثَوابُکَ‏عَلَىَّ وَلَستُ اَرضى لَکَ ثَواباً دُونَ الجَنَّةِ»

«هر که به خاطر خداى عزّ و جلّ با برادر خود دیدار کند. خداوند عزّ و جلّ فرماید: تو در حقیقت مرا دیدار کردى و پاداش تو بر عهده من است. و من به پاداش کمتر از بهشت براى تو راضى نمى‏شوم».

چه خوب است که امروز موضوعی همچون جام جهانی، یلدا، روز دانشجو، اصلا روز جهانی حقوق بشر یا کوهنوردی را بهانه کنید و با یکی از دوستان یا فامیل که مدتی است از او بی خبرید تماس بگیرید و یک گفتگوی گرم در روزهای سرد پاییزی داشته باشید. اگر هم حضوری به دیدارش بروید، که فبها المراد!

تصمیم بگیرید در این گفتگو، از گرانی، مشکلات و خبرهای منفی چیزی نگویید. مثبت باشید و به مصاحبتان هم انرژی و حال خوب بدهید. بعد از چنین گفتگویی، این قدر حالتان خوب می‌شود که با خودتان می گویید چرا هر روز این کار را نکنم؟!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 904751

مهمترین اخبار ایران و جهان: