نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 22:29

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت پس از حمله به «بلگورود»

وزارت خارجه روسیه شنبه شب از درخواست برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله موشکی اوکراین به شهر «بلگورود» و کشته شدن غیر نظامیان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حملات تازه موشکی اوکراین به یک شهر مرزی روسیه و کشته شدن غیرنظامیان باعث شد تا مسکو برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را  تقاضا کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از شبکه خبری «ریا نوستی»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که روسیه پس از حملات هوایی روز شنبه به شهر «بلگورود» نزدیک مرز با اوکراین، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل  متحد را کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی اوکراین، ۱۴ نفر از جمله ۲ کودک کشته شده‌اند. در این حمله ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند.

 

«خبرگزاری فرانسه» نیز گزارش کرد که تصاویری از بلگورود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که که خودروهای در حال سوختن و ستون های دود سیاه در میان ساختمان های آسیب دیده  را نشان می‌دهد.

کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان وضعیت قرار گرفته است. مقام‌های روسیه اوایل روز شنبه از سرنگونی ۳۲ پهپاد اوکراینی بر فراز «مسکو»، «بریانسک»، «اوریول» و «کورسک» خبر دادند.

روسیه  روز جمعه سنگین‌ترین حملات هوایی‌اش به اوکراین را انجام  و چندین منطقه از این کشور را با ۱۵۸ موشک و پهپاد هدف قرار داد. طبق آمارهای ارائه شده، حمله مورد نظر، تا ساعت ۷ و نیم عصر دیروز، ۳۰ کشته بر جای گذاشت و بیش از ۱۶۰ نفر را زخمی کرد.

شدت حملات به قدری بود که حتی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم در اظهاراتی از آن به عنوان «عظیم‌ترین حمله روسیه» یاد کرد.

طبق ادعای زلنسکی، در این حمله بیش از ۱۰۰ خانه، یک بیمارستان، ساختمان‌های تجاری و انبارهای متعددی در سراسر اوکراین تخریب شده و آسیب دیدند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621251

مهمترین اخبار ایران و جهان: