نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:02

اصناف همواره میدان‌دار جهاد مقدس بودند

معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی، تحکیم و تثبیت نظام و در دفاع مقدس نقش‌آفرین و میدان‌دار جهاد مقدس بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در همایش بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، اظهار داشت: اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی، تحکیم و تثبیت نظام و در دفاع مقدس نقش‌آفرین و میدان‌دار جهاد مقدس بوده‌اند و در پیشرفت کشور هم پرچم‌داری کرده‌اند.

وی ادامه داد: اصناف در توسعه و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند؛ به عبارت دیگر چنانچه نقش اصناف را در جنگ تحمیلی نادیده بگیریم، به هیچ عنوان پشتیبانی و حتی سرنوشت جنگ مشخص نمی‌شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: برخی از فعالیت‌های دوران دفاع مقدس برجسته‌سازی نشده است، از جمله همین نقش اصناف در دفاع مقدس و سال‌های پس از آن؛ زیرا از لبه جلویی جبهه‌ها تا عقبه پشتیبانی از جنگ اگر اصناف به صحنه نمی‌آمدند، یگان‌های دفاع مقدس قدرت حمل مجروح به عقب را هم نداشتند؛ لذا اصناف سهم بسیار زیادی در جهاد فی سبیل الله دارند و البته بسیاری از فعالان این بخش به خیل شهدا و ایثارگران پیوستند.

سردار شکارچی یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های نقش اصناف در پیروزی ملت در دوران ستم‌شاهی، پیروی از ولی امر مسلمین بود و این‌گونه موارد هیچ‌گاه نمی‌توان حذف کرد و یا نادیده گرفت؛ حتی حضور پرثمر و درخشش اصناف و بازاریان را در پیروزی دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت و یا کوچک شمرد و یا نقش آن‌ها را در پیشرفت چشمگیر نظام مقدس جمهوری به هیچ انگاشت؛ زیرا اصناف سهم بزرگی در این موفقیت‌ها داشته‌اند؛ البته تاریخ هم این‌ها را فراموش نخواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469107

مهمترین اخبار ایران و جهان: