نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:53

ظرفیت موکب‌ها برای رفع مشکلات محلات استفاده شود

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به کارکردهای خوب و موثر موکب ها گفت: شایسته است از ظرفیت این موکب ها در طول ایام سال برای رفع مشکلات محلات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: در فرهنگ دینی، پوشش آداب و اصولی دارد و باید به نوع پوشش، لباس، رنگ، جنس و … توجه شود به عنوان نمونه لباس مشکی به جز رد عبا، چادر یا کفش جایز نیست.

وی عنوان کرد: از بُعد دیگر انسان نباید با لباس تفاخر، تکبر داشته باشد نظر دیگران را جلب نکند و نباید نماد شر و انحراف باشد و تشابه به کفار داشته باشد، نباید خودنمایی و چشم و هم چشمی و مدپرستی به نحوی که در فرهنگ ما رایج نباشد را در جامعه ترویج کند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور بیان کرد: این واقعه نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بود.

وی در مورد اربعین و جاماندگان این راهپیمایی عظیم و حماسی عنوان کرد: راه جبران از جا ماندن این فضیلت، ۹ مورد خاص پیاده روی است؛ نظیر پیاده روی برای حضور در مسجد، پیاده روی برای زیارت انسان های مومن، پیاده روی برای زیارت سایر معصومان، پیاده روی برای نماز عید و نماز جمعه، پیاده روی برای تشیع جنازه مومن که از این طریق می توان از دست دادن این فضیلت را جبران کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: راه جبران زیارت امام حسین (ع)، حضور در مراسم عزاداری امام حسین در فضاهای مختلف از جمله حسینیه ها و رفتن به زیارت دیگر معصومان است، زیارت قبور صالحین و رفتن به استقبال زائران امام حسین (ع) و خواندن زیارت امام حسین (ع) بر بام خانه، فضیلت دارد.

مدرسی از راه اندازی و فعالیت ارزشمند مواکبی که در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان بویژه در بخش مرکزی یزد برپا شد، قدردانی کرد.

وی گفت: پیشنهاد می شود سبک فعالیت این موکب ها نگهداری و ترویج شود تا بتوان از ظرفیت و تشکیلات منسجم آنها برای حل مشکلات مردم منطقه در عرصه های مختلف نیز بهره مند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490007

مهمترین اخبار ایران و جهان: