نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 14:59

مرمت بنای آرامگاه شاهزاده قاسم شهر مشهدریزه در تایباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: بنای آرامگاه تاریخی شاهزاده قاسم در شهر مشهدریزه، مرکز بخش میانولایت این شهرستان، مرمت شد.

نظام الدین کارگزار در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: عملیات مرمت آرامگاه شاهزاده قاسم شهر مشهدریزه شامل کاهگل پشت بام به صورت کامل و نیز دیواره های اطراف آرامگاه بوده که توسط استادکاران ماهر انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد افزود: برای مرمت و بهسازی این اثر تاریخی و شاخص شهرستان تایباد ۳۰ میلیون تومان از محل منابع و اعتبارات استانی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی هزینه شده است.

وی ادامه داد: آرامگاه شاهزاده قاسم شهر مشهدریزه متعلق به دوره صفویه است و دارای بنای چهار تاقی، سقف چوبی، محراب و هشت چله خانه کوچک می باشد.

کارگزار بیان کرد: امسال همچنین قسمتی از دیواره جنوبی آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی مرمت و نیز دیواره های جدیدی به سبک سنتی در ورودی آن توسط شهرداری و اداره اوقاف شاخته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد خاطرنشان کرد: اماکن و آثار تاریخی همواره به بهسازی و مرمت نیاز دارند و این اقدام باعث حفظ بنا، زیبایی ظاهری و جذب بازدیدکننده می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532807

مهمترین اخبار ایران و جهان: