نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 17:23

چشم انداز ۱۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در بزرگترین استان کشور

کرمان-سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان گفت:صادرات غیرنفتی کرمان باتوجه به توان حوزه‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری وصنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور وبیناری رایزن‌های بازرگانی ایران در ۱۸ کشور عنوان کرد: ظرفیت صادرات غیرنفتی استان کرمان ۳ میلیارد دلار ا ست که با توجه به توان استان در حوزه‌های معدنی، صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای مختلف گفت: تعداد رایزن‌های بازرگانی ایران در دولت سیزدهم به ۲۰ نفر در کشورهای همسایه و هدف رسیده است.

وی هدف این نشست را معرفی ظرفیت‌های استان به بازرگانان در خارج کشور عنوان کرد و گفت: با ارتباط تولیدکننده و تجار با بازرگانان یک مرحله از کار بازرگانی و صادرات در خارج از کشور کاسته می‌شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به واسطه اعتبار رایزن‌ها، بازار بهتری انجام می‌شود.

حسن‌زاده، این ارتباط را موجب حضور مؤثرتر کالاهای استان در بازارهای بین‌المللی و با نشان کرمان دانست و ادامه داد: از سوی دیگر رایزن‌های بازرگانی ایران می‌توانند نیازهای بازارهای هدف را به ما اعلام کنند تا تولیدکنندگان در این مسیر قدم بردارند و تولیدات صادرات محور و هدفمند داشته باشیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف فعلی استان را در محصولات گلخانه‌ای، پسته، خرما و گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: حمل و نقل هوایی در جنوب استان را برای صادرات محصولات کشاورزی که نیاز به حمل سریع دارند، با سازمان هواپیمایی در حال پیگیری داریم.

وی ابراز داشت: بندر خشک را به عنوان لجستیک در حال پیگیری داریم، اما مهمترین مسئله حمل و نقل هوایی در جنوب استان کرمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315551

مهمترین اخبار ایران و جهان: