نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 19:29

نقاط حادثه‌خیز محورهای جهرم شناسایی و ساماندهی می شود

جهرم- فرماندار ویژه جهرم گفت: اداره راهداری و راه و شهرسازی به همراه پلیس راه، جهرم با شناسایی نقاط حادثه خیز در جهت رفع و ساماندهی آن اقدام فوری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شعبانی عصر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان جهرم اظهار داشت: متاسفانه در هفته گذشته شاهد چندین تصادف منجر به فوت و مصدوم در محورهای مواصلاتی شهرستان بودیم که سریعاً باید علل و عوامل حادثه بررسی و در راستای رفع نقاط حادثه خیز اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه باید حفظ جان شهروندان و هموطنان مهمترین اولویت و دغدغه دستگاه های عضو شورای ترافیک باشد، افزود: گشت های محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی شهرستان به خصوص محور جهرم به لار افزاش یاید.

وی ادامه داد: با نظارت و تعامل دستگاه‌های عضو شورای ترافیک و پیگیری مصوبات، شاهد کاهش تصادفات و مرگ و میر در شهرستان باشیم.

رئیس شورای ترافیک شهرستان جهرم تاکید کرد: اداره راهداری و راه و شهرسازی به همراه پلیس راه، شهرستان ظرف ۴۸ ساعت آینده از محورهای مواصلاتی بازدید کنند و نقاط حادثه خیز شناسایی و در جهت رفع و ساماندهی آن اقدام فوری شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه از این پس هیچ سرعتگیر و سرعت‌کاه در سطح شهر اجرا نمی شود مگر اینکه استاندارد و مورد تایید دفتر فنی شهرداری و پلیس راهور باشد، گفت: تلاش خواهد شد در آینده نزدیک با نصب دوربین های کنترل ترافیک، سرعتگیر ها کاهش و حذف شود.

شعبانی با اشاره به اینکه اصل و مبنای شورای ترافیک، فرهنگ سازی و آموزش است، بیان داشت: باید به دو مقوله فرهنگ سازی و آموزش توجه ویژه ای شود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان جهرم با بیان اینکه هدف از اجرای اصلاح هندسی میدان‌ها کاهش تخلفات و تصادفات و همچنین روان‌سازی ترافیک است، تاکید کرد: توقع داریم اصلاح هندسی میادین با سرعت بیشتری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311651

مهمترین اخبار ایران و جهان: